N

Notorius

Vad kostar det att vaccinera mot det? Vill inte att våra kaniner ska få det.

Sv: Kaninpest

Man brukar rekommendera vaccination om kaninen ska träffa många andra kaniner, tex. på utställningar mm.
Vet faktiskt inte exakt pris, men gissar på runt 400 kr. Det är säkert olika beroende på klinik.

Okej, då kanske det inte behövs, min kanin är 5 år, en hemmakanin, han är endast hemma så då är det kanske ingen fara?

Förmodligen inte!
Har en kaninpojke på 7 år hemma. Han blev vaccinerad för 4 år sen, men då bodde han på ett ställe med en del andra kaniner. Sen dess är han inte vaccinerad och han klarar sig bra trots utevistelse i sele på sommaren (träffar ibland andra kaniner då).
Så jag tror inte det är nån fara för din kanin!

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 424
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka