Kaninfrågor

E

ella86

Jag har en hona på 10månader. Hon är innekaning, tam, hur gó som helst o rumsren. Aldrig bitit mig.

men jag har tänkt på en sak.
jag har aldrig sett henne sova.
är det vanligt att aldrig sett sin kanin sova?
för någongång måste hon ju göra det?

Sv: Kaninfrågor

Hej, låter som du har en trevlig kanintjej.

Själv ser jag min kanin sova så gott som dagligen. Hon brukar till och med somna i min famn när vi kelar. Men som allting annat med kaninen så måste man det låta ta tid. Har hon lugn och ro där hon ligger? Det är i alla fall viktigt för min kanin. På en plats med t.ex. mycket ljud och människor så sover hon inte, men sitter jag vid datorn eller läser eller något sådant så somnar hon utan problem.

jag ser mina kaniner sova dagligen, brukar komma hem och få världens chock för att någon ligger och inte rör sej. :bump:

Jag har tre kaniner, och har haft två till, och under hela denna tiden har inte jag heller sett dem sova en enda gång, så det är nog inte så konstigt som man kan tro.... Men har du inte ens sett dem vila eller? För det gör mina kaniner för jämnan!
Ha det bra!!
//Becka;)

Hon brukar allt ligga o vila, men aldrig sova, inte så jag ser det iaf. Hon har det väldigt tyst om dagarna men visst jag tippar ju inte på tå. Hon har även börjat grymta nu.. så börjar fundera om något har hänt?

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: KesoNeso
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 136
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama