Kaniner som bär på saker

sussiqt

Trådstartare
Är det nån här inne som har en kanin/kaniner som bär på saker? Min dotter har en kaninhona som fullkomligt älskar att bära omkring på tidningspapper. Ibland får vi för oss att hon tror att hon är en hund. Kaninen bor inomhus. Vi lägger tidningspapper i botten på buren och det roar hon sig med att strimla i olika storlekar. Sen tar hon en stor bit i munnen och skuttar runt med i buren. Jag tror inte det beror på tristess eftersom hon får vara utanför buren flera timmar om dagen och skutta omkring i nästan hela huset. Buren är ganska stor så hon har gott om utrymme också.
Men eftersom jag aldrig har sett nån annan kanin bete sig på det här sättet så blir man ju lite fundersam. Nån som har en idé?

Sv: Kaniner som bär på saker

hon kanske är skendräktig och försöker "boa"??

Tycker också det låter som att hon kan vara skendräktig.
Gör hon så året om, eller mest under vår/sommar/höst? :)

Hon gör det året om oftast på morgonen när vi stiger upp. Det är nästan så att jag får för mig att hon vill ha uppmärksamhet eller nåt liknande.

Mina bär omkring på maten ibland, ser jättegulligt ut när de springer omkring med en morot i munnen. Om man sätter skedar och liknande framför nosen på min minsting tar han dem och lägger dem någon annanstans :love:

Min hona brukar springa omkring med ett litet garnnystan, som katterna lekte med när de var yngre. Hon skuttar runt i hela huset med det i munnen, samtidigt som hon grymtar! :D Efter ett par minuter brukar hon tröttna, så då hamnar det oftast i toalettlådan.

Min hona brukar springa omkring med ett litet garnnystan, som katterna lekte med när de var yngre. Hon skuttar runt i hela huset med det i munnen, samtidigt som hon grymtar! :D Efter ett par minuter brukar hon tröttna, så då hamnar det oftast i toalettlådan.

Ha ha det lät ju som en väldigt rolig syn. Men att hon grymtar?! Det gjorde våran katt när han bar på sin skinnbit som han hade, men dotterns kanin låter inget när hon bär på sina pappersbitar :)

Men att hon grymtar?!

Det är en väldigt pratsam kanin. :D Hon låter likadant när hon sitter och tvättar hanen för att sedan hoppa på och rida på honom. Har ingen aning om vad lätet beror på eller betyder (kanske nån form av parningsläte?), men det är rätt charmigt. :D

Det kanske det är nått slags frustrerat läte? Min hona gjorde det väldigt mycket när hon var ung ;) och hon hoppade på både mig och hannen :eek: Min hermelinkille gör också det, när han är upprörd över något.

Låter i alla fall dösött det du beskrev, kanin med garnnystan :love:

Knorrningar är ett klassiskt parningsläte.
Vissa kan även använda det när dem blir glada - det har jag haft en hane som gjorde.

Min kanin lekte med en pappersbit förut.
Han är hane :)

DSC01342.jpg

film :)
http://s202.photobucket.com/albums/aa313/Zsaras/?action=view&current=MOV01337.flv

Precis så där gör dotterns kanin också :).

På tal om knorrande, mamman till dotterns kanin "pratar" nånting kopiöst. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Däggdjur Har en liten bedårande 4månaders dvärgkanin (? lejonhuvad tror jag rasen var) hemma. Är innekanin och det går alldeles förträffligt...
Svar
5
· Visningar
1 677
Senast: katja40
·
Däggdjur Vi ska snart flytta och jag vill gärna ha min kanin ute året runt i en kaninhage där han får skutta mer, som det är idag så känns det...
Svar
14
· Visningar
4 104
Senast: Jenka
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur