kolblakkur

Trådstartare
Har massor med kaninbajs. Kan jag använda detta som gödsel, och isåfall till vilka växter? Slängde lite bajs vid mina rosor förra året, tyckte inte det gjorde något skillnad.

Har massor med kaninbajs. Kan jag använda detta som gödsel, och isåfall till vilka växter? Slängde lite bajs vid mina rosor förra året, tyckte inte det gjorde något skillnad.
Jag har fått för mig att kaningödsel är rätt milt? Dvs att det behövs större mängder för att de ska vara ågot annat än jordförbättring?

Intressant tråd :) Jag blandade lite kaninbajs i några krukor på balkongen, men kanske borde haft bajset högre upp?

Jag har använt hampaströ till dotterns kanin i många år bara för att kunna använda som gödsel. Hade sågspån första åren men det blev ju aldrig förmultnat... Med hampaströet fyller jag bara en svart sopsäck, ser till att det är fuktigt och knyter till några månader. Perfekt till rabatterna! Kaninen dog i vinter 13 år gammal så nu funderar jag på att köpa hampaströ till grannbarnens kanin.. :D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
414
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka