Kanin som kissar mycket

R

Raeman

Våran kanin började "hetsäta" på sin saltsten för ett tag sen och drack och kissade en hel del då (skrev en tråd om det...). Saltstenen är borta men hon dricker och kissar en massa fortfarande. Hon verkar må bra och beter sig helt som vanligt i övrigt. Är det nån fara eller ska jag bege mig till veterinären? Jag tänker "diabetes" så fort det handlar om törst och stora urinmängder... :crazy: Men hon rör sig mycket och det är ju bra...

Jag kan iofs inte säga helt säkert att det BARA är kiss i buren eftersom hon har både vattenflaska och vattenskål (hon verkade inte få i sig tillräckligt ur flaskan). Det kan vara så att hon spiller ut men det ser inte ut som vatten i spånet heller...

Ska jag vara orolig???

M.

Sv: Kanin som kissar mycket

Om jag vore du skulle jag ringa en vet. Hellre att man ringer en gång för mycket än en för lite!

Idag har hon inte kissat så mycket men jag ska ringa i morgon om hon börjar igen.

M.

Hon har inte kissat så mycket nu sedan jag tog bort kattmaten från köket... upptäckte att matvraket var där och norpade... Men hon mår bra så det verkar inte vara nån fara att hon fått i sig animalisk föda!

M.

Kattmat?! :eek: :D Hade ingen aning om att kaniner gillade sånt!

Inte jag heller... Men tydligen går allt ner i lilla glufs-glufs ;)

M.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 702
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Viktor fick ju en episod när han var ungefär åtta månader (om jag minns rätt) då han började hinka i sig vatten, och pinka floder. Blev...
Svar
14
· Visningar
2 036
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Har ibland på nätet stött på personer som hävdar att deras hund okynnesdricker, dvs dricker stora mängder vatten (och kissar därefter)...
2
Svar
26
· Visningar
9 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka