Kanin + marsvin

BuenoBull

Trådstartare
Hej! Jag har två marsvinshonor och nu har jag funderat på att köpa en kanin. Såg annons på en jättegullig kastrerad löwenhane. Undrar om mina marvinshonor skulle kunna gå ihop med kaninen? Nån som har efarenhet av kastrerad kanin + marsvinshonor? Hjälp tack! // Sandra

En extra fråga:
Om jag nu köper kaninen och det visar sig att det funkar, räcker det då med en bur med måtten 100cm lång, 60cm bred och på lägsta stället 55cm högt? Hur stor ska buren vara som minst för två marsvin och en kanin. Kaniner kräver väl större utrymme än marsvin om jag inte minns fel? Jag tänkte köpa en ny bur så det skulle vara bra att veta måtten.

Senast ändrad:
Sv: Kanin + marsvin

Hejsan..
visst, det kan funka att ha marsvin och kanin i samma bur, men kaninen kan skada marsvinen genom att sparkas elr så..

Är marsvinen äldre än ett år skulle jag rekomendera att inte köpa kanin och ha i samma bur.. Då marsvinshonan som är ledar för "flocken" har väldigt svårt för att få en större kamrat i buren och kommer då flyga på kaninen och då kommer kaninen med all säkerhet att sparka eller bita dina små grisar vilket inte jag skulle vilja mina små..
Men jag skulle nog inte ha kanin ihop med marsvin p.g.a risken av att kaninen kan sparka marsvinen så hårt att dem blir allvarligt skadade

:idea: Men varför inte köpa till en bur och ha honom för sig själv?
Eller om du vet att du har tid köpa en tjej till honom också? :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag vill ju så gärna ha en kanin! :love: Grejen är att det finns inte så mycket plats för en bur till då vi hade problem med att hitta plats till den nuvarande buren! Men de är ju så söta!!! Tänkte köpa en kanin nu till sommaren i sånt fall och ha dem i utebur och då måste jag ju bygga två uteburar vilket innebär den dubbla kostnaden för mig med dålig ekonomi! :eek: Hur ska jag ha råd? Viiiiill ha en kanin jue!! :bump:

Varför inte ställa kaninburen underst och marsvinsburen uppe på den??? Det skulle väl funka men det där med ute bur har jag ingen anning om!

Lycka till! :bump:

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Däggdjur Jag är lite smått sugen på att skaffa marsvin, men jag vet nästan ingenting om dem :o Så skulle någon ha lust att ge mig lite svar på...
Svar
18
· Visningar
3 137
Däggdjur Min ena marsvinshona dog idag, vilket blivit en mindre landssorg för hela familjen då den lilla donnan varit med oss i sju år. Kvar...
Svar
9
· Visningar
2 283
Senast: Bodil Åslund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama