Kanin komma på komandon?

T

Tuffa_tosen

Nån som har ett tips på hur man kan få kaninen att komma på komandon. Just nu bryr hon sig inte ett skit när jag ropar hennes namn. Hon blir 2 år på torsdag.

Sv: Kanin komma på komandon?

Ropa hennes namn och ge henne en godsak på direkten. Börja när hon sitter i buren, ropa på henne varje gång innan du kommer med mat eller nånting hon vill ha. jag lovar, snart lystrar hon till sitt namn, även om hon är 2 år gammal. När hon väl uppmärksammar att hennes namn betyder att du vill ge henne nåt gott, så kan du prova att ha kaninen i en hage och göra detsamma.

du måste träna henne ganska ofta på sitt namn gosa med henne ofta och säg hennes namn i dom meningar att hon vet att du pratar med henne då blir hon van vi det och lär sig snabbare.
PS:min kanin tussen är 1 år och kan sitt namn progrund att jag har jort det här som jag skrev;)

Sen är det faktiskt inte alla kaniner som tycker att det är nödvändigt att komma, det brukar bero på hur godis sugna de är:p hehe

Men det brukar funka om man säger namnet lr de hon ska lyssna till och sen får hon godis:)

Okasterade hanar är väl de lättaste att få att komma ;) hehe

Lycka till!

Min äldsta kanin är den enda just nu som lyssnar på komandon, sitt namn då, han är visserligen 11 år gammal men han lyssnar utmärkt, jag började med att sitta bredvid honom och säga hans namn och såfort han la uppmärksamheten på mig fick han gottis (oftast hans favorit torkad morot) så fortsatte jag så tills jag sen började träna på att han ska komma också, inget djur lyssnar om man bara ropar dess namn och håller i godis på långt håll, dom förstår inte, man får gå upp stegvis, så ska du se att det funkar ;)

Jag minns inte hur jag lärde min kanin och komma när jag ropar på henne. :crazy: Hon är fem år gammal och kommer när jag kallar på henne och visslar.

Och hon vet om att hon ska hoppa in i mammas köksskåp när mamma kommer med dammsugaren och golvmoppen. Då är det bäst och akta sig när mamma ska städa! :angel: Hon sitter så fint i skåpet och väntar till mamma är klar. Det ser lite roligt ut när min mamma kanin sitter och tittar ut från köksskåpet och väntar på mig! :love:

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 567
Senast: Stinaelin
·
Samhälle Jag undrar om nån har nån bra idé på hur man kan komma runt förvalt utlämningsställe när man beställer grejer på nätet? Jag bor mitt...
2
Svar
21
· Visningar
1 273
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka