Kanin/hönsinhägnad

Sv: Kanin/hönsinhägnad

Ojdå. :eek:

Då måste det bli större kaniner utomhus eller dvärg väl instängda.

Jag har haft problem med att min lilla blackandtankanin har jagat vår ena katt. Det var ren mobbing ett tag, så jag fick säga till kaninen på skarpen.

Så en väldigt arg liten kanin passar också bra som frigångare.

Jag vet faktiskt inte varför hon varit så arg av sig, men tror att det åtminstone delvis kan bero på att hon växte upp ensam sittande i en liten trång bur (inte här).

Ojdå igen! :eek:

Ja, det är väl med kaniner som med människor och hästar att de är individer oavsett ras och storlek.

Så målet bör väl bli att hitta lämpliga individer och inte stirra sig blind på ras och storlek. Hoppas de inte är lika svåra att hitta som häst och äkta man... (för det tog ett tag! ;))

Alla kaniner kan gå ute.
Katter kan ta kaniner (de tar ju harungar också) och även om de är för stora för att döda så kan de skrämma ihjäl dem.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Det verkar som om sambon har gått med på att skaffa höns (till mig som har önskat detta i nästan 15 år...) och kaniner till barnen...
2
Svar
22
· Visningar
6 168
Senast: vego96
·
M
Hästvård Jag har i alla år haft mina hästar i stora rymliga boxar och någon tanke på att ha det på annat sätt har inte funnits. Jag har alltid...
2
Svar
22
· Visningar
3 923
Senast: cristobal
·
B
Lantbruksdjur Vi är snart färdiga med hönshuset. Det blir stort och en stor rastgård. Tanken är att ha en 6 hönor, tyvärr ingen tupp för vi bor inte...
Svar
19
· Visningar
3 631
Senast: Linn_89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25