Kanin för Gammal??

O

Oriel

Va har två kaniner sedan innan Sunny, en hona vit/svart hermelin/lejonhuvad som är 1 år (fyller år den 24 juni) och Curry en bourgonefärgad hane hermelin som är 1 år (fyller år 15 juni).
Men Curry (hanen) är kryptokid och vi vill gärna ha ungar, så vi köpte en ny kanin igår Leo en hane 2 år (fyller år den 12 maj) lejonhuvad/hermelin.
Men honan Sunny är 1 år och är hon för gammal för sin första kull?? Jag frågade uppfödaren och hon sa att det gick ba men..?
Vad tycker du?

Sv: Kanin för Gammal??

Snälla kan inte någon svara?? Jag vill veta om jag ska släppa dem tillsammans

jag har läst att honan får inte vara äldre än 1 år när hon får ungar men jag vet int:confused:

Nej det är ingen fara, min kanin och grannens kanin skulle få ungar ville jag och grannen. Båda är 14 :smirk:
Vi ringde runt till djursjukhus och sådant, och det slutgiltiga svaret var att dom inte skulle vara äldre än 3 år, om dom inte fått en kull innan.
Så det är lungt :D

Tycker att ni ska se om det verkligen finns efterfrågan på kaniner. För att få smådjur sålda till nya hem är inte det allra lättaste. Speciellt inte eftersom det redan finns tusentals kaniner som redan söker nya hem..

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: Corax
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
E
Däggdjur För ett tag sedan smet 3 kaninet ut från hagarna. Det var 1 hane och 2 honor. Den ena honan är 5 år. Den andra är 5 månader. Jag insåg...
Svar
0
· Visningar
967
Senast: emmper2
·
S
Däggdjur Hej, Vi köpte två kaniner i våras, de är födda runt 24/12-10. De såldes som två hankaniner men nu visar det sig att det är en hona och...
Svar
3
· Visningar
1 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka