Kanin foder?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 223
B

**BORTTAGEN**

Brukar ge kaninen lite betfor när jag fodrar hästarna. Gör det nåt? Jag ger mina hästar syrad havre kan man ge kaninen det oxå?Har inte vågat prova än.

betfor kan man ge till kaninen, inga problem.
men det måste svälla först!!
bör inte ges mer än 1-2 ggr per vecka pga kalcium och sockerhalten.

hästar är det enda djur man måste blöta betforen till. mina kaniner får betfor varje dag, men man ska absolut vara försiktig med att ge för mycket.

Bra. tack för svaren. jag ger henne bara litegrann för att hon tycker det är gott. :banana:

Man ska visst blöta betfor till kaniner! Det är jätteviktigt för det sväller i kaninen annars! Kossor och getter till exempel har flera magar och i och med det ett annat matsmältningssystem.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 206
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka