Kandar tips

Breccia_

Trådstartare
martinarsta.jpg

Till denna lilla varelse. Han drar cob i storleken och det är väldigt svårt att hitta på beg.-marknaden.
Något stilrent och enkelt och helst inte allt för dyrt, jag är konstant pank :angel:
Bred nosgrimma och helst rundsytt, man kan ju hitta något som inte kostar multum förhoppningsvis.
Brunt ska det vara och gärna m. mässingsspännen.

Sv: Kandar tips

Om du vill ha bred nosgrimma, rundsytt o billigt så får du nog kika hos H**ks ;) . Tror inte jag sett nått rundsytt billigt kandar nån annanstans.
Upplever ofta svårt att hitta billigare kandar med bred nosgrimma, ofta har de smala nosgrimmor = billigare, bredare = dyrare.
Andra med breda nosgrimmor under 1'000-lappen men inte rundsydda är German Line(ligger runt 1'000 beroende på var du hittar de, dock silver) och Börjes nya (ser mkt fint ut i katalogen, vet ej om dte är silver eller mässing).
Båda två har hakspännen.

Senast ändrad:

denna finns, kanske inte sp bred nosgrimma men med mässingspännen i alla fall och billig.
trans_kandarDR4260.jpg

www.ridonnet.se 469kr

kvaliteen vet jag tyvärr inget om.

förlåt! missade att den skulle vara brun.

Senast ändrad av en moderator:

men det där ser iaf okej ut, nosgrimman är helt okej men det finns alltså inte alls i brunt? pannbandet går ju att byta tänkte jag.

victovie; rundsytt är ju inget måste så att säga, tänkte att nån kanske visste något begagnat och ville tipsa. svårt att hitta cob-strl.
det viktigaste är att det är stilrent, inget vitt foder någonstans, tycker hans vita räcker och blir över :p

Nej, Jacson tränsen gillar jag inte alls tyvärr. Har haft ett sådant, det var ingen hit.

Har ett Jacson Leonardo liggande i förrådet och den är lika tråkig i kvaliten som alla andra Jacson-träns...

Hehe du hade mkt krav du.

det jag kan komma på är hubertus som visserligen inte har mässingspännen :o
hubertuskandar1.jpg

Ca 1700:-

Sen har lyckås sitt egna märke som jag tycker är mkt för pengarna. :banana:
http://www.lyckasridsport.se/kandar_rund_s.jpg
995:- är nästan 100% säker på att de finns i brunt med mässingspännen.

Ja ponnyn fick med sig ett Jacson träns som nog aldrig har stött på sadeltvål i hela sitt liv dessutom, jag fick spänna upp allting med våld och rädsla om att det skulle gå av! :p

Lux; haha, jag har höga krav, det bara är så jag funkar :p det är för himla synd att hästarna inte har samma storlek, då kunde jag ha ett dyrare kandar till båda, gruff.

Centaur: du får visa mig en bild på msn igen :p måste se hur det ser ut haha.

fast jag tycker jacson har fina kandar.

och h**ks stilrena svarta är ju jättefint.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: FadeAway
·
Utrustning Letar febrilt efter ett mörkbrunt snyggt kandar. Det är inget krav att det måste vara rundsytt men hade i alla fall velat ha spännena i...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Equilina
·
Dressyr Jag behöver tips på kandar! Jag vill ha ett brunt kandar i storlek cob ( :cool: ) som inte kostar en förmögenhet. Jag har letat runt...
Svar
17
· Visningar
2 684
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka