Johanna.Ingvarsoon
Trådstartare
Jag och min lilla häst satt i dag och skulle rida på kandaret. Det gick skit denna gången också. Han bara lägger sig på bogarna och drar. På tränset går han jätte fint. Är supermjuk och lösgjord. Så fort han får kandaret i munnen blir han stenhård! Han tuggar mycket och skummar. Jag har ridit på kandar i flera år så det är inget nytt för honom. När jag tänker efter har han nog aldrig gått riktigt bra på det.
Båda beten är relativt smala pga att han har rätt liten mun och inte får plats med tjocka. Nu är det inte så att dom är trådsmala utan snarare rätt normala. bridongen är tredelad och stången har rätt låg tungfrihet och fasta skänklar. Jag har aldrig provat något annat på honom. Kanske är dags?? Finns det någon som har några tips och råd vore jag jätte tacksam. Måste ju få det att funka bra snart.
Mvh Johanna
Båda beten är relativt smala pga att han har rätt liten mun och inte får plats med tjocka. Nu är det inte så att dom är trådsmala utan snarare rätt normala. bridongen är tredelad och stången har rätt låg tungfrihet och fasta skänklar. Jag har aldrig provat något annat på honom. Kanske är dags?? Finns det någon som har några tips och råd vore jag jätte tacksam. Måste ju få det att funka bra snart.
Mvh Johanna