Känd selmakare i Californien?

Tussilago

Trådstartare
Dyker det upp nåt namn i huvudet på er? har iaf blivit erbjuden en sele som är tillverkad av nån i Californien, som tydligen är världskänd för sina selar. I nyskick är selen, ska kosta mig 15 000. Frågan är om det är värt det? Bakselen måste isåfall förstoras, då den är för liten för en shire-rumpa..

Sv: Känd selmakare i Californien?

Du kan skriva ut namnet, han är ju trots allt tillverkare av något precis som vilket företag som helst :)

Men kort sagt: Tullavgift på 15.000? NEJ TACK! Leta hellre i England, där kryllar det ju av Shiresaker.

Problemet är ju att jag inte vet, har glömt!!
Och den finns i sverige, frågan är bara om det är lönt att köpa en sele för 15 000? Och jag tänkte att det kunde vara lättare att bedöma om nån kunde hjälpa mig med att komma på vad denna människa heter..

Lönt och lönt. De är en väldans massa pengar och tror du att du ens får en köpare på den den dagen du ska sälja?

Ska du aldrig sälja den och den är av den toppklassen så att den håller sig fin i över hundra år så kan ju 15000 vara värt.

Har sett v d wiel selar för ca 10.000 som jag vet och alla andra i sverige vet är bra selar. De håller värde.
skulle hellre lagt pengarna på en sån.

Är det bara pga strl så tror jag du hittar billigare men ändå helt ok selar någonannanstans.

Om du kommer på selmakaren får du gärna lägga ut det här.

Du kan skriva ut namnet, han är ju trots allt tillverkare av något precis som vilket företag som helst :)

Men kort sagt: Tullavgift på 15.000? NEJ TACK! Leta hellre i England, där kryllar det ju av Shiresaker.

*OT

Du verkar ha koll på vad som gäller(hoppas)
Är det ingen tull från England *nyfiken* då jag sett att sadlarna är billigare där.
Tillkommer det något på inköpspriset? förutom frakt
man hör så olika..

Säger samma somshetlandskusk.. Aldrig tull inom EU.

Sorry för trådkapet:o

Hur är det då med moms och liknande när man kollar priser på nätet utomlands??
(Detta gäller england) Finns ju bland annat Long melford saddlery som har nätbutik.

Vad menar du? Menar du om det tillkommer moms eller hur man gör om man ska handla som företag?

Ja, jag undrar om det tillkommer moms. Jag är inte företagare.
Anledningen till att jag undrar är att jag skrev i en annan tråd och tipsade om dom billiga priserna. fick då pm tillbaka om att moms tillkommer (på en del ställen).

Suffolk skrev du, menar du Long melford saddlery då? Deras priser är utan moms, så Amerigo finns billigare på andra ställen.

Om moms tillkommer så gissar jag att de beställt direkt från tillverkaren, då kan priserna som annonseras ut vara utan moms om de försöker locka återförsäljare. Har beställt MYCKET på nätet och min sambo ännu mer. Har aldrig behövt betala moms från något ställe inom EU.

Det blev ingen sele för 15000, hittade en begagnad Ideal Harness, som jag köpt! Så nöjd! Nu har jag allt utom häst hästen klart! Troed Hanson maratonvagn, och en Idelasele. Pris totalt? 18 000! Så nöjd, så nöjd!!:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka