kanada - ranch

W

whoa

finns lite trådar om att rida i USA - undrar om det är någon här som varit i Kanada istället?

har de samma idéer kring försäkringar & skaderisker som USA el är det större chans att man faktiskt får ta ngn enstaka galopp & komma ifatt den där kalven som smet? & ni som varit där, har ni fixat upplevelsen på egen hand el bokat resa via hästreseföretag?

tips & trix e välkomna!

Sv: kanada - ranch

Har inte ridit på ranch i Canada men väl på ett antal working cattle ranches i Arizona, Montana, Wyoming och inte upplevt några som helst restriktioner när det gäller gallop. Men det är sant att det finns rancher speciellt Dude och Guest ranches (i Texas inte minst) som har restriktioner men sånt får man naturligtvis checka upp innan man bokar. Dom flesta rancher,både working cattle ranches, dude och guest ranches har numera egna hemisdor så inget problem att söka på nätet och boka själv utan att gå igenom någon resebyrå.

Hola,
Varit på ranch i Canada där man som gäst fick välja om man bara ville vara gäst eller vara med och jobba.

Inga restriktioner på att jaga efter kalvar i galopp, märka kalvar eller annat. Man fick vara med på och göra så mycket som de märkte att man klarade av lixom.
Och fick hästar därefter.

Min man hittade och bokade på nätet, sen var det bara att leta flyg och transport fram till klippiga bergen.

Fantastiskt vacker natur!!!!

Kan oxå rekomendera att passa på att åka lagom till Calgary Stampede (hittare du oxå mera om på nätet)

mvh Eva

Jag bor i Kanada. Nagra av vara vanner har "tourister" over sommaren som hjalpar till i stallet. Sa mycket jag vet ar det enklare i Kanada an i USA med forsakringar.

Liknande trådar

Western Som rubriken säger: har ngn varit på ngn resa till USA? Jag e intresserad av cattlework, där man får typ arbeta o hjälpa till på...
Svar
1
· Visningar
841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka