Kan Painted Black passa mitt sto?

sassiball

Trådstartare
Jag funderar just nu på hingst till mitt sto, och vill ha en typförbättrare och gångartshingst. Mitt sto är e Donnerfly och är lite tung i typen med något lång rygg. Någon som har en kommentar?

Sv: Kan Painted Black passa mitt sto?

Jag funderar just nu på hingst till mitt sto, och vill ha en typförbättrare och gångartshingst. Mitt sto är e Donnerfly och är lite tung i typen med något lång rygg. Någon som har en kommentar?

Det tror jag. Jag tror att han kommer att lätta upp typen, men kanske inte så mycket som en renrasig trakehner, med tanke på att han har Ferro rätt nära. Han är själv kort i ryggen, så det tycker jag låter som en god korsning. Trakehnerkorsningar med D-blod brukar ju också vara en vinnare! :)

Det tror jag. Jag tror att han kommer att lätta upp typen, men kanske inte så mycket som en renrasig trakehner, med tanke på att han har Ferro rätt nära. Han är själv kort i ryggen, så det tycker jag låter som en god korsning. Trakehnerkorsningar med D-blod brukar ju också vara en vinnare! :)

Åh- men det låter ju bra. Ska bara fundera lite till... utbudet av hingstar är ju så stort, och man vill såklart göra ett bra val.

Åh- men det låter ju bra. Ska bara fundera lite till... utbudet av hingstar är ju så stort, och man vill såklart göra ett bra val.

Ja, men det vore roligt om du valde PB - han åker tillbaka till Holland efter denna säsong, tyvärr.

Ja, men det vore roligt om du valde PB - han åker tillbaka till Holland efter denna säsong, tyvärr.

Ja, jag hörde det och har det med i baktanken! Han står ju inte så långt ifrån mig, kanske kan man åka o se honom? Jag pratade med hingsthållaren idag och han tyckte (givetvis) att PB skulle passa till mitt sto. Själv tror jag att hon kan behöva lite mer nerv i sin avkomma och det kanske det bli om det är trakhener i.

Ja, jag hörde det och har det med i baktanken! Han står ju inte så långt ifrån mig, kanske kan man åka o se honom? Jag pratade med hingsthållaren idag och han tyckte (givetvis) att PB skulle passa till mitt sto. Själv tror jag att hon kan behöva lite mer nerv i sin avkomma och det kanske det bli om det är trakhener i.

Det kan det säkert. De brukar ha framåtanda och mycket hög ridbarhet. Men det hade nog Ferro också, annars är det svårt att nå dit han nådde.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har... 2
Svar
34
· Visningar
3 995
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka