Kan ni kommentera analysen???

M

Milou75

Är på jakt efter lite kompleteringshö inför våren. Ger idag hösilage med analys.

Har spanat in ett hö som har följande analys - vad säger ni - är det ett bra hö?????

ängshö, inget regn
Ts: 84
Mj: 7.5
Smbp: 58

Kvoten är ju rätt hög (7,7) - bra eller dåligt???

Fick inte med några mineral/vitaminvärden - men de kan man väl inte lita på ändå såhär sent på "höåret"- de har väl minskat ner ändå mot när analysen gjordes?

Tacksam för kommentarer!

Sv: Kan ni kommentera analysen???

Det är ju jättebra värden! Skulle själv inte tveka att köpa det!

Verkar väl OK även om jag skulle varit mer intresserad av mineralinnehållet.......

Köp du.

Köp du det om det är fint hygieniskt också. Det är bra hö! :)

jodå det är bra foder, men glöm inte att värdena för kalcium och fosfor är viktigt också!;)

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 254
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Sara75
·
Foder & Strö Vi har analys på grovfodret (torrt hösilage. TS 80)där provet är taget direkt på vallen. MJ är 7.2 kg/foder och smrp 63 g/kg. Kvoten är...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Corax
·
Foder & Strö Nu har jag sökt överallt och frågat flera veterinärer med olika bud som följd... Behöver höra lite erfarenheter, ser gärna att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 807
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar