Kan nån hjälpa mig ??

P

plommomgurkan

Hej!
Jag köpte min häst för några månader sen, han är jättesnäll å så men han har sååå bråttom. Jag har kollat honom så han inte har ont nånstans vet. hittar inget:)
Jag undrar bara om man ska börja om från början med longering, tömkörning å dylikt, de förra ägarna red honom inte värst mycket å absolut ingen dressyr.

Jag kommer att rida honom för tränare två ggr varannan vecka men man kanske kan longera där emellan. Jag jobbar nämligen tvåskift å min eftermiddagsvecka hade jag tänkt att min ena tränare ska rida honom tre ggr den veckan. (Han är nio och blev inriden när han var runt 5, tror den förre ägaren.)

Låter det bra eller så kanske ni kan ge mig andra bra tips....
Jag är idel öra. (min ena tränare är b-tränare om det hjälper):bow::bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan nån hjälpa mig ??

Tycker att det låter som en bra ide att longera och arbeta från marken. Då får du en bra kontakt med honom som du kan ha kvar när du kommer upp i sadeln.
När du rider, arbeta mycket i lugnt temo. Skritta på lång tygel, låt honom slappna av, kräv inget i början.
Böj honom i sidan, låt honom söka sig framåt-neråt i ett lugnt tempo. Hjälp honom att bygga upp sina muskler och sin styrka i lugn och ro och lär honom att han klarar av att arbeta i lugnt tempo.

Lycka till!!:)

Sv: Kan nån hjälpa mig ??

Åh tack så hemskt mycket, det ska jag göra:)

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 641
Senast: Josofinito
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 020
Senast: Mickizz
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama