Kan någon säga..

Lycanthrope

Trådstartare
Att vi inte får ha hund?

Vi har fått klagomål av tanten ovanför.
Det bor bara pensionärer i området och hon överdrev rätt rejält, antagligen är hon anti ungdomar och anti hund.
Sambons "socialvägledare" ringde och berätta ungefär vad hon sagt och hon påstår att det luktar illa fårn vår lägenhet.
Som om inte hennes äckliga tantparfym fyller trapphuset.. :mad:
Jag vet inte om hon menar hunden, för han luktar ju lite hund, men inte såpass att det känns ut i trapphuset. :crazy:

Häromdagen brände jag ju ägg i 40 min så det rök som :devil: Öppnade såklart fönstret och vädrade, det luktade riktigt illa. :crazy:

Vi har ju nu en till vovve.

Om hon nu är rädd för hundar lr inte tkr om dom, så kan hon väl ändå inte tvinga oss att inte få ha hund pga det?
Det bor en pudel längre upp på 2a lr 3 våningen (av 3), som skäller i tid och otid. (hela tiden i stort sett). Den klagar ingen på, vad jag vet. Inte vi heller, för visst kan det vara störande ibland men vi är shysta mot våra grannar.
Våran hane skäller lite när han leker inte annars.

Så om någon är rädd i lägenhetshuset, så kan väl inte vi tvingas till något för det? Tänk om hon börjar ljuga ihop saker?
Vi går nästan alltid ut via altanen, så de behöver ju knappt möta hundarna, jättesällan man möter någon.

Hur funkar det om någon är allergisk i byggnaden?
Det är det inte, men man får väl ha hund ändå?
 
Sv: Kan någon säga..

Så om någon är rädd i lägenhetshuset, så kan väl inte vi tvingas till något för det? Tänk om hon börjar ljuga ihop saker?
Vi går nästan alltid ut via altanen, så de behöver ju knappt möta hundarna, jättesällan man möter någon.

Hur funkar det om någon är allergisk i byggnaden?
Det är det inte, men man får väl ha hund ändå?

Börjar hon ljuga ihop saker inför hyresvärden så är det bara att välkomna hyresvärden hem till er, på oanmälda besök, så får värden se att hunden inte är något problem. Och vet ni själva om att ni inte gör något fel, hunden sköter sej, och ni inte stör grannarna mer än nödvändigt, låt tanta ljuga då, det kanske förgyller hennes vardag :angel:

Det brukar finnas särskillda "allergihus" hos de flesta hyresbolag, men det ska man informeras om innan man tackar ja till lägenheten isåfall. är det inget allergihus så får ni ha hund så länge den inte stör grannarna..
 
Sv: Kan någon säga..

Okey va bra!

Nej hundarna sköter sig. Skäller inte på någon vi möter, drar inte mot någon. Lugna och snälla.

Hanen ylar när han är ensam, men inte nu när hon är här.
Och de ska börja följa med mig till jobbet så det är inget problem.

Det är kanske sambons fisar som luktar i trapphuset :eek: *spysmiley*
 
Sv: Kan någon säga..

Stackars tant. Hon måste må väldigt dåligt. Reta sig på hundar. Har hon inget annat att göra? Boule, bingo eller nåt. Står det i kontraktet att det är hundförbud? Om inte, skit i gnällspiken.
 
Sv: Kan någon säga..

Vissa har inte mycke att göra.
Ring PRO och be om ett utdrag på deras aktiviteter och lägga i hennes brevlåda.
 
Sv: Kan någon säga..

Stackars tant. Hon måste må väldigt dåligt. Reta sig på hundar. Har hon inget annat att göra? Boule, bingo eller nåt. Står det i kontraktet att det är hundförbud? Om inte, skit i gnällspiken.
Nej det finns ju en pudel högre upp i huset.
Som skäller hela tiden, på allt och alla, och när man möter den.

Vissa har inte mycke att göra.
Ring PRO och be om ett utdrag på deras aktiviteter och lägga i hennes brevlåda.
:rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 529
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 104
Senast: snorp
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 124
Senast: Korekatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp