Kan någon hjälpa mig??

D

diana_ross

Jag har en ppnnytravare som bevisligen har haft ett lite dåligt ben. Hon har varit varm på två kotor och varit stel. Finns det någon/några som har några förslag vad jag ska göra för att däma värmen på hennes kotor, och hur ska jag jobba bort det stela i hennes ben?

Kramar en osäker ponnytravägare

Sv: Kan någon hjälpa mig??

jag tycker att du ska rådfråga en veterinär som samtidigt kan titta hur det ser ut. Lycka till!

Tack för ditt svar...

Ska se till att hon blir bra iallafall :)

Kramar

Jag tycker att du ska ta ut en vet som kan kolla igenom din ponny. Att den har värme och stel kan vara ett tecken på en inflamation i kotleden och då behövs den behandlas. Och blir sen bra.

Vad du kan göra så länge är att inte anstränga henne mer än skritt och sen kan du lägga ett stödbandage.

Så skulle jag ha gjort iaf!! =)

Hej!

Tack så hemskt mycket för ditt svar! Jag har smörjt henne med liniment...för det sa en veterinär att jag skulle göra när jag hade ringt till henne. Jag ska prova med stödbandage med, som du skrev till mig. ;) Jag ska ut och skritta henne lite på fredag, men jag tror att hon är ganska bra i benet nu. Hon var kanske bara lite överansträngd.

Kramar

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 354
Senast: Stergo
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka