Kan man tävla dressyr i tretornstövlar?

Yasmine

Trådstartare
Eller är de för "hippiga"? Menar bara om det är godkänt enligt tr eller andra bestämmelser inte hurvida det är snyggt eller inte, för det kan ju också diskuteras:angel:

Sv: Kan man tävla dressyr i tretornstövlar?

Klar att du kan :bow:

Varför se ut som alla andra jämt !!!
Rid i det du känner fungerar bäst för dig..

får man tävla dressyr med snörning? :eek: jag trodde att man inte fick det just för att det är snörning längs sidan. då vet man! :D

står väl bara att det ska vara stövlar med klack så det är fritt fram (tyvärr :p)

Rid med dem!

Dressyren behöver lite mer mode, skrota gestapostövlarna!

jag skulla vilja ha ett par typ baby rosa eller baby blå att tävla i^^

Nix, det står bara ridstövel, inget utformat kring det...

Däremot om du rider med chaps så måste dom vara enfärgade. Konstigt om stövlar får vara tvåfärgade men inte chaps?

Rid med dem!

Dressyren behöver lite mer mode, skrota gestapostövlarna!

Ha ha yes sir!

Jo men visst finns väl en liten klack på dem annars skulle man inte ens få ha dem i hoppningen?

Nu är ju mina neutralt bruna så det blir väl inte så skränigt, det fina är att de passar ihop med den bruna dressyrsadeln, men ett par röda eller för all del ljusblå skulle säkert få en och annan dressyrinventarie (domare) att sätta kaffet i halsen.

Eller är de för "hippiga"? Menar bara om det är godkänt enligt tr eller andra bestämmelser inte hurvida det är snyggt eller inte, för det kan ju också diskuteras:angel:

ja du får du enligt TR. och NEJ de får du inte enl. mig....de är inte för "hippiga" de är för fula!

Tycker i så fall att det finns en del riktigt hiskeligt fula rosetter som en del sätter i håret, det är värre...:eek:
Plus att man har en riktig " fläskig propeller" framtill...

Man behöver ju inte ha hela kittet.. diskret upptill och lite häftig nertill ;)

Vänta bara till Minna Telde börjar rida med dem eller designar fram något liknande under sitt eget namn, då blir det kanske andra ljud i skällan;) Man är väl inte mer än en höna i en hönsgård ibland.

Snyggt eller inte, stövlarna är OFANTLIGT sköna, går att ställa in exakt efter sin egen vad och ja.. Det går att knata flera mil med dem om det så skulle behövas. Jag köpte mina en storlek större, lade i en sula från mounatinhorse-jodphursen som jag har på sommaren- på vintern tar jag ut sulan och stoppar fötterna i varma tjocka stickade strumpor, släpper lite på snörningen och har ändå perfekt passform på stöveln.

det beror på hur stövlarna ser ut. du får inte tävla dressyr i dom om de har snörning.

har en elev som är hoppryttare men finslipar derssyren hos mig, och hon tävlar i sina trentorn + hoppsadel i dressyren. Och plcokar placeringar i alla fall :P

FULT är de men de går och de är godkänt :P

snöring?? va?? finns massor som tävlar med snöring, ingen lag på de. Även jag har gjort de och inte blev jag utesluten inte.

det beror på hur stövlarna ser ut. du får inte tävla dressyr i dom om de har snörning.

Men visst får man väl ha snörning på stöveln?

Till TS:

Det är säkert OK enligt TR, men de är ju inte så stilrena och fina... :p

I fälttävlans terrängmoment, där det är lite sportigare känsla kan de kanske passa, men annars gillar jag dem inte alls.

Senast ändrad:

jag fick inte tävla i mina hoppstövlar (med snörning) när jag råkat få med mig fel på tävling.

Hm propeller är det plastrong för den oinvigde?

Kan hålla med om det där med rosetten, vissa är gigantiska:eek:

jag fick inte tävla i mina hoppstövlar (med snörning) när jag råkat få med mig fel på tävling.

Kan det inte vara en icke påläst domare då bara?

Mitt andra alternativ är svarta läderstövlar med snörning fram, har tävlat med dem massor utan anmärkning från något håll.

då var alltså varken du eller dommaren påläst i vad som står i TR.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka