Kan man rida så...?

Mirraya

Trådstartare
Sitter och ser över min planerade tävlingssäsong och funderar på om det är för tätt eller om det kan fungera ändå..?

Började med Bergaritten 20 km PP 15 april
Sen Lilla Vasaritten 40km CR 12 maj
Sen tänkte jag rida Rönningeritten 50km CR 2 juni (har inte anmält mig än bara...)
Fornbodaritten 50 km T 7 juli
Rimboritten 50 km T 28 juli
Vasaritten 50 km T 11 augusti

De sista ligger ju väldigt tätt.. å andra sidan ska jag inte rida fort utan 10-11 km /h
Hästen är 11år och vi startade -04 första gången, sen är hon tränad kontinuerligt hela tiden till nu så orkar gör hon nog... Kondition har hon så om man bara tar det lugnt mellan ritterna så borde det kanske gå? Eller....? Rent schemamässigt skulle det kanske vara bra att hoppa över Rimboritten, men det är ju den som är "hemmatävling" så hoppar jag över någon blir det snarare Vasa, fast den banan var mycket trevlig....... Bolla gärna lite tankar och idéer med mig!! :p

Sv: Kan man rida så...?

Personligen så skulle jag helst inte starta en häst tätare än med 4 veckors mellanrum. Men det är ju jag det.
Om du rider saaakta så bör det ju iofs inte vara något problem. Men det käns lite tätt mellan de sista 3 ritterna...
Men varför inte rida Billinge ist för vasa? Då får du ju tre veckor ist för två mella de sista ritterna.

/Linnea

Ja det är väl så det känns... borde gå men det är tätt! inget får gå fel någonstans....

Tja... Vasan tar vi bara för att det var jättemysiga ridvägar :p Billinge har jag ingen aning om vart det ligger... Vasan är ju egentligen för långt borta, men.... vi ville dit ändå, den är inte helt nödvändig. Kan hoppas över..... Är Billinge trevlig?

Billingeritten ligger mellan Skövde och Mariestad.
Har aldrig ridet Billinge men vad jag hört så lär den ska vara ganska lätt och trevlig bana.

/Linea

Det är första säsongen, har som mål att klara 50 km T i lugnt tempo.

Aha, kollade nu... Problemet är ju bara att vi rider rätt långsamt än så länge ca 10km/h och på tävlingen har de maxtid på 5 timmar, då känns det lite riskabelt. Vill ju inte åka ut för att vi är långsamma... :D På Vasa och en del andra är det 5,5 alt 6 timmar som maxtid.... Men, vi får se hur det blir?! Tack för tipset!

Liknande trådar

Distans Det slog mig precis att det nu är mindre än två månader kvar till Vedemaritten där jag hade tänkt ha min distansdebut och rida en PP...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
30 015
Senast: hermulen
·
T
Distans Hallo Sverige :bow: Jeg er en dansk distancerytter som gerne vil til Sverige og starte tävlinger næste år. Jeg har fået en plan for...
Svar
7
· Visningar
1 505
Senast: Hoppla10
·
Distans Å vad det är kul att vara igång och ha lite mål med träningen igen, märkte fort att det utan mål inte blir så mycket tränat :angel: men...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Cleese
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 924
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar