Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har länge känt att hår har hamnat i scrollern och segat till den, men nu verkar den hålla på att dö helt... Och jag behöver min scroller! Så är det någon som vet om man kan plocka isär en mus och göra rent scrollern?
Oftast brukar det gå att med lite envishet att ta sig in i en mus, ibland kan det finnas skruvar dolda under glidytorna, vilket gör att det blir lite mer vanskligt. Men ta det försiktigt och leta efter skruvar eller eventuella skarvar där det är meningen att man ska kunna bända lite.
Kolla även under batterilucka/batterierna om det är en sladdlös (där skruven sitter på min; haft uppe och reparerat många gånger). Kan även sitta under/bakom/jämte kulan om det är en icke-optisk.
Så här har jag gjort.
Jag tog försiktigt och petade med en nagelfil, sån i stål( för att inte riskera att den går av och lämnar skräp efter sig) och pincett och lyckades få upp knapparna lite så jag kunde ta dammsugaren och tryckluft (luft på burk), jag tog även och kollade baksidan där ett envist långt hårstrå satt som jag tror jag fick bort.
Sen fungerade den lite mera som den brukar, var försiktig bara när du ska montera ihop den igen så ingen liten plastbit ligger fel coh råkar gå av.
IT & mobiler
Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Skola & Jobb
Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...