fannyyyyyy
Trådstartare
Vet nån om man kan lära en ganska gammal islandshäst att hoppa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet nån om man kan lära en ganska gammal islandshäst att hoppa?
Hästen e runt 20, jag tävlar själv i hopp och vi tänkte kanske köpa min hyreshäst som är en islandshäst. Jag är ännu lite osäker om jag vill köpa den för den kan inte hoppa.
Hästen e runt 20, jag tävlar själv i hopp och vi tänkte kanske köpa min hyreshäst som är en islandshäst. Jag är ännu lite osäker om jag vill köpa den för den kan inte hoppa.
Satsa på en annan ponny skulle jag nog råda. Hoppa rent krasst kan den ju men ska du tävla så krävs mera av den och börja på en 20 årig islänning kanske inte är det mest snälla att göra. Har den det inte naturligt så kan det bli jobbigt för den. Hitta en ponny som vill och kan det du vill göra.Hästen e runt 20, jag tävlar själv i hopp och vi tänkte kanske köpa min hyreshäst som är en islandshäst. Jag är ännu lite osäker om jag vill köpa den för den kan inte hoppa.
Jag tror att det är väldigt klokt att avstå att köpa hästen.Jag har alltid tyckt mera om ponnyn. Jag rider i ett stall nära oss men vid vårt lande så finns det ett litet stall med tre islandshästa. Jag har ridit i 7 år en av dem men nu ska dom sälja den, och vi tänkte kanske köpa den men jag är inte säker om jag vill ha den för den har haft problem med hoven och jag sku vela hoppa med den. Så jag vet inte vad jag ska göra
Som skrivet innan så avstå den hästen. Ett tips för att kunna ha roligt med sin häst är att inte köpa en häst som inte vill eller kan eller är lagd åt det hållet du är. Vill du hoppa så försök inte "göra om" en häst som inte har det i sig eller som har en naturlig bjudning och glädje på hinder. Det kommer då förmodligen sluta med frustration från bådas sidor då ingen av er blir helt nöjda.Jag har alltid tyckt mera om ponnyn. Jag rider i ett stall nära oss men vid vårt lande så finns det ett litet stall med tre islandshästa. Jag har ridit i 7 år en av dem men nu ska dom sälja den, och vi tänkte kanske köpa den men jag är inte säker om jag vill ha den för den har haft problem med hoven och jag sku vela hoppa med den. Så jag vet inte vad jag ska göra
Nog ett bra val, lycka till med ponnysökandet.Jag tror att jag tar en ponny istället, tack för svarena