Kan man ladda ner en E-bok till vanlig laptop?

Fibusen

Trådstartare
Vill ha en bok att läsa,och insåg att man kunde ladda ner den jag vill ha som E-bok. Då jag är mycket efter innom teknink så undrar jag om man kan ladda ner den till vanlig laptop,eller funkar det bara till typ läsplattor/i-pod?
 
Så här står det på Lidköpings kommuns (http://lidkoping.se/uppleva-och-gora/bibliotek/lana-leta-och-lasa/) hemsida:
Du kan ladda ner e-böcker till din dator, smartphone eller läsplatta. Du kan även lyssna på e-ljudböcker. Under E-tjänster – se högermarginalen -klickar du på ”Låne e-böcker ”eller ”Låna e-ljudböcker” Det finns två leverantörer E-lib och Mobila Mediejukeboxen. Vår nya tjänst Mobila Mediejukeboxen (eljudböcker) fungerar för iPhone, iPad och Android. Läs här hur du går tillväga.
Det finns också fria e-böcker av svenska författare i
Litteraturbanken och det finns nordiska e-böcker i Projekt Runeberg. För att läsa e-böcker behöver du ladda ner Adobe Digital Editions.

Det finns även andra läsprogram, t.ex. amerikanska Amazon har ett eget.

För övrigt tycker jag att e-böcker är alldeles för dyra. Skönt att det är gratis på bibblan (där betalar kommunen).
 
Vill ha en bok att läsa,och insåg att man kunde ladda ner den jag vill ha som E-bok. Då jag är mycket efter innom teknink så undrar jag om man kan ladda ner den till vanlig laptop,eller funkar det bara till typ läsplattor/i-pod?
Bibliotekets böcker kan man läsa om laddar ner adobe reader till datorn.
 
Ja, man kan ladda ned till datorn. Beroende på vilket format eboken har behöver man ett program som kan läsa den.
 
Vill ha en bok att läsa,och insåg att man kunde ladda ner den jag vill ha som E-bok. Då jag är mycket efter innom teknink så undrar jag om man kan ladda ner den till vanlig laptop,eller funkar det bara till typ läsplattor/i-pod?

Har du en smartphone kan du ladda ner dem till telefonen annars, det är väldigt smidigt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
92
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 519
Senast: Mineur
·
Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
863
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 505
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp