Kan man krydda burkmat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Nästa vecka är min sista föräldralediga vecka och maken ska ta över. Då har problem uppstått. Vårat lilla matvrak älskar allt vi ger henne (utom ärtsoppa) och är fullkomligt tokig i mat. Jag har aldrig köpt burkmat eftersom jag gillar att laga mat och redan från början har jag kryddat med vitlök, örter, matlagningsvin och fonder. Maken har under julledigheten övat sig lite på "helservice" och han vill/kan inte laga mat. Det är meningen att han ska köpa burkmat eller laga lättare lunchrätter och Lillan vägrar att äta. Om han öht får in en sked med mat i munnen på henne så gapar hon bara och låter allt åka ut, sen skriker hon. :crazy: Nån köttfärssåsrätt lyckades vi peta i henne hälften av genom att riva ordentligt med parmessan över, men annars är det kört.
Man kan ju inte gärna klippa över örter när maten redan är klar? Eller? Kan man smaksätta i efterhand och det ändå smakar bra? Eller är det bara att tvinga den lilla tjockisen?
 
Sv: Kan man krydda burkmat?

mian1 skrev:
Man kan ju inte gärna klippa över örter när maten redan är klar? Eller? Kan man smaksätta i efterhand och det ändå smakar bra? Eller är det bara att tvinga den lilla tjockisen?

Klart att du kan om är van vid kryddad mat så vill hon nog ha det i fortsättningen oxå!
 
Sv: Kan man krydda burkmat?

Laga mycket egen mat och frysa in i portioner? Bara att ta fram istället för burkmaten, tillsätta lite örter och annat precis innan maten serveras?
 
Sv: Kan man krydda burkmat?

Gör matlådor åt henne av era middagar! Nog kan hon äta den maten hon åt till middag dagen innan till lunch dagen efter! Vi vuxna gör ju så.

Min son han vägrade äta min mat men smällde gladeligen i sig burkmaten :( men han har aldrig tyckt om mat som är kryddad och gör det inte än i dag heller trots att han snart är 6 år gammal.

Det känns nog lite hårdare mot föräldrarna när dom ratar den hemlagade maten ;)
 
Sv: Kan man krydda burkmat?

Går alldeles utmärkt!

Båda mina barn är ammade med mjölk som har haft mycket smak (jag har ätit både starka saker och sånt som jordgubbar) när de började få smakportioner av burkmat (är väldigt lat när det gäller matlagning) tyckte de att det var äckligt ända tills min man kom på att krydda med milda men kraftiga smaker som spiskummin, koriander etc. De älskade det!!!

Lycka till.
 
Sv: Kan man krydda burkmat?

Var du bara glad åt att hon ratar färdigmat. Din mat är säkert mycket hälsosammare för henne iaf.
Försök laga så att du får rester över åt henne och använd bara burkmaten i nödfall. Med lite extra krydda då förstås.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp