Kan man ha mer otur?

Raider_

Trådstartare
Tävling 1

Min första tävling jag var på var i Nybro, och dte var helt KAOS för min del... Det regnade och tävlingen skulle vara utomhur på en gräsbana. Hästen jag red (Raider) hade inte varit ute och tävlat på två år så han var oxå nervös och uppjagad.
Väl inne på tävlingsbanan gick dte jättedåligt.. i första klassen kom jag över första hindret, sen vägrade jag ut mig på andra..:(
Sen i andra klassen var det nästan lika dant.. fasta där vägrade jag ut mig på femte hindret.. :(

Tävling 2

Nästa tävling jag avr med i var i Växjö. Det regnade även den gången:( Men första klassen där gick hur bra som helst det var bara en clear round som uppvärmning för laghoppningen.. men vi fick en vit rosett och lämnade banan:) .. sen på framridningen till laghoppningen så skulle jag bara hoppa ett vanligt rättuppstående och allt gick jättebra, ända tills... svängen kom.. vi hade rätt balans och så men underlaget var så halt att vi gick omkull och Raider fick en svullnad vi virvlen så vi kunde inte delta i laghoppningen .. så dte var bara att packa ihop och åka hem.

Tävling 3

Sen äntligen ,tävlineg efter det som jag var med i gick dte äntligen bra. Hela tävlinge gick bra.. jag klarade clear rounden felfritt och vi vann deltävlingen i laghoppningen:) Ska tävla nu på söndag igen..:) får se hur det går!:rofl:

Sv: Kan man ha mer otur?

Sicket kaos det började med men kul att det gick bra sist. Inga jätte roliga förhållanden att börja tävla i. Vi har inga grästävlingar här uppe men är det inte väldigt svårt att få underlaget att inte vara halt när det är gräs?

Hur gick det?
Vart tävlade du någonstans?

Hej!
Hoppas det gick bra!:D Synd det där med hästen:crazy: . Tyckte inte du hade några "jätteförluster" om man räknar bort vädret. Du kan ju tänka att du iallafll hoppade ett hinder. och i andra klassen några fler. och i andra tävlingen fick ni tom rosett! Det är inte alla som lyckas med det på sin andra. man ska inte ha så höga krav på sina första tävlingar. Vägrade själv ut mig, glömde banan och ramlade av på mina första (gör det nog fortfarande:angel: ) men det ger sig! Lycka till i fortsättningen!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hur svårt är det att få dispens för att använda utrustning på tävling/prov? Min hund har haft problem med böjsenorna i baktassarna och...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Åsa A
·
Hoppning Hejsan! Idag var jag på min första hoppdebut! Gick absolut så dåligt man kan komma... Skulle hoppa LD och LD+ Och blev utesluten i båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 752
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar