Kan man blötlägga soja..

Salandge

Trådstartare
Hur är det med soja, kan man fodra det uppblött ihop med t.ex. betfor eller vetekli, eller bör man fodra den torr? :confused: Någon som vet...?
 
Sv: Kan man blötlägga soja..

Salandge skrev:
Hur är det med soja, kan man fodra det uppblött ihop med t.ex. betfor eller vetekli, eller bör man fodra den torr? :confused: Någon som vet...?

Jag blandar sojan tillsammans med betfor och vetekli. Fungerar alldeles utmärkt. Det är ingen aptitretande "gröt" som man serverar kusen - men de käkar det med glädje!

/Lizzie
 
Sv: Kan man blötlägga soja..

Jag blötlägger också tillsammans med betfor. Funkar alldeles utmärkt.
 
Sv: Kan man blötlägga soja..

Jag blötlägger den ihop med betfor, men jag kan även ge den torr ibland.

/Malin
 
Sv: Kan man blötlägga soja..

Ok... då borde det alltså gå bra om era hästar lever och har hälsan... ;)
 
Sv: Kan man blötlägga soja..

Jag blötlägger sojan till mina hästar. Den sväller ganska så bra så jag föredrar att fodra den uppblött än torr. Fast nu ger man ju inga mängder av det förståss.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
512
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp