Kan man använda...

igbest

Trådstartare
...en ridhjälm som legat i några år utan att ha blivit använd eller är den förbrukad?
Jag har en som jag köpte 1998 är det dumt att använda den nu.
Den är i princip oanvänd.

Hm... Jag skulle nog tveka.

Materialet i hjälmen försvagas med tiden också, inte bara genom användning.

Jag använde min förra hjälm i typ tio år, eftersom jag inte åkte av, så jag skulle inte tveka att använda din hjälm!

Jag skulle nog använda den.
Så länge den inte åkt i backen el skadats på något annat sätt tror jag knappast den försämrats märkvärt.

Jag har inte ens tappat den i backen.
Så då kanske jag kan använda den när jag ska prova att rida igen, för det känns lite dyrt att måsta köpa en ny hjälm bara för att prova rida igen.

Hjälmar ska klassas som "förbrukningsvara" och kasseras efter "några år" oavsett om man trillat av eller tappat hjälmen i backen. Hjälmar består av hårdplast som "murknar" med åren. Jag skulle tveka till att använda hjälmen....

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
720
Senast: fio
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
473
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 128
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka