Kan jag göra samma sak utan javascript?

Tigertofflan

Trådstartare
Har följande kod:

Kod:
 <script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('victor_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=270, height=165 left = 300, top = 150');
}
// End -->
</script>

Vill alltså att när man klickar på en länk, ska man få upp ett fönster, gärna utan statusbar och sånt mögel, med en bild i.
Detta fungerar dock inte i Firefox, och mitt virusprogram blockerar scriptet i IE, så det var inte alls någon bra lösning. Kan jag göra samma sak på något annat sätt?
 
Sv: Kan jag göra samma sak utan javascript?

Nej tyvärr.
Går endast med Javascript om du vill enbart ha en ruta som poppar upp.
Finns script som fungerar både i IE och FF fast varför din IE och virusbråkar kanske bara gör när den kör lokalt?

kolla in www.javascript.nu
 
Sv: Kan jag göra samma sak utan javascript?

Kanske det, jag har inte laddat upp och provat någonstans än...

Enligt javascript.nu ska jag alltså skriva
Kod:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

window.open("hemsida.shtml","fonstrets_namn","");

//-->
</SCRIPT>
Var är då själva länken? ÄR detta länken?
Sen står det också "Använd aldrig denna funktion i en vanlig sida.". Varför inte?
 
Sv: Kan jag göra samma sak utan javascript?

Att aldrig använda menas troligen att många har popustoppare som kan stoppa ditt fönster.

Den koden du har skrivit fattas en del

Kod:
<script language="javascript"> 
<!-- 
function popup() 
{ 
window.open("sidans_namn.htm,"namn", "toolbar=no, resizable=no ,width=100,height=100") 
return false; 
} 
//--> 
</script>


Sedan får du anropa den via exempelvis en textlänk
 
Sv: Kan jag göra samma sak utan javascript?

Jo troligen gör den samma sak :)
 
Sv: Kan jag göra samma sak utan javascript?

Haha, jo, det förstår jag ;) men jag menar, själva koden är väl precis likadan som den jag lade upp i ursprungsinlägget?
 
Sv: Kan jag göra samma sak utan javascript?

Jo är nog samma förutom jag har ett
Kod:
return false;
med fast om det är fördel vet jag ej
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag får det inte till att funka som jag vill! Det jag vill är att när man klickar på en länk, så ska det komma upp en "popup" med en...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: nidron
·
IT & mobiler sitter och googlar mig sjalv graharig... jag har gjort en site med thumbnails som nar man klickar pa dem for upp en storre version i...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Rednex
·
S
IT & mobiler Jag sitter och grejar med popups...jag vet de är inte trevliga, men de hade varit behändigt till en sak jag vill ha. Jag får till det...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Spider84
·
IT & mobiler ..HJÄLP! Har gjort en hemsida som projektarbete där man ska kunna ladda hem färdiga hemsidor och ha som sin egna. nu till min...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp