Kan jag göra såhär??:s

N

NiraK

Jag har en katt.. men nu passar jag även en hund. Hundens ägare är bortrest och kommer hem i morgon. Min katt är hundvan och hennes hund är kattvan, MEN det funkar inte alls. Förutom att inredningen åker all världens väg är jag rädd att de skadar sig när de ryker ihop :crazy:
Har försökt vara ute så mkt som möjligt med hunden så katten ska få lugn och ro.. men nu på kvällen natten måste det lösa sig på ngt sätt. Kan ogärna ha hunden ute på balkongen :p och eftersom jag bor i en etta är toan det enda stället med dörr :crazy:
Jag har nu inrett toan med kattens saker, lådan är ju där, mat, vatten och klätterträd. Katten visar dock sitt missnöje genom att jama hjärtskärande :cry:
Är jag en total djurplågare som stänger in honom där över natten? Vill inte att han ska skada sig eller hunden..

Nirak

Sv: Kan jag göra såhär??:s

Det var ju kanske ingen optimal situation att ta hem en hund när du inte har rum nog att separera dem bra om det inte skulle fungera, men det är ju lätt att vara efterklok och det kanske var akut med hunden. Du är ingen djurplågare som stänger in katten dock, om det bara handlar om en natt - det är förmodligen det bästa för katten nu. Fast var beredd på att inte få särskilt mycket sömn med hans klagojam. ;)

/Erica

Nej, hellre stänga in katten på toaletten än att något av djuren kommer till skada. Jag tror knappast att din katt dör eller får allvarliga men av en natt på toaletten, heller. ;)

Det är ju för hans eget bästa! så nej då är du ingen djurplågare.
Säkert kommer han hålla dig vaken hela natten med sina sorgsna tjut, men det är såna dom är dom små odjuren!;)

Jag var ju så dum att jag inte tänkte på att de inte kunde gå ihop.. hunden bor ju med katter och min katt är van vid hundar (även främmande hundar) men men lätt att vara efterklok :crazy:

Jag vill inte att varken hunden eller katten ska skada sig, vill inte heller att kattens positiva attityd gentemot hundar ska förstöras då han bor hos mina föräldrar på somrarna och de har hund och de har det alltid så trevlig tillsammans

Nirak

Senast ändrad av en moderator:

nu har jag bestämt mig för att sova i duschen tillsammns med katten. Hunden får sova i sängen :p

Nirak

jag har bäddat med en massa kuddar, det blir nog bra. Katten ser rätt nöjd ut nu. Ska bara ut och kissa hunden lite när den vaknar till.. sover just nu på soffan i en stor hög..

Jag är ett offer under djuren haha

Nirak

jag har bäddat med en massa kuddar, det blir nog bra. Katten ser rätt nöjd ut nu. Ska bara ut och kissa hunden lite när den vaknar till.. sover just nu på soffan i en stor hög..

Jag är ett offer under djuren haha

Nirak

ja, vad gör man inte för sina djur? :bow::bow:

Eskil ! Ja han borde ju veta hur man uppfostrar sin matte - vi har ju sett många bildbevis på vem som bestämmer !!!

Sov du gott ?

Hm jag har lite ont i ryggen men Eskil mår bra ;)

Nirak

Har passat en sådan några gånger nu. Först tyckte jag att den såg mest ful och lite dum ut :o men sen insåg jag vilken fin och okomplicerad hund den var! :love: Den följde glatt överallt. Jag badade den, hårtorkade den och borstade den och den uthärdade all sån behandling hur fint som helst. Sen hoppade den upp i soffan och la sig i knät och bara myste :love:
Den gick ihop med min katt direkt utan problem, hälsade glatt och sen var de kompisar!

Nirak

Vad hände mellan det inlägget och det nedan? Om det funkade så bra för att sedan att gå till katastrof bör ju något ha hänt :confused:

Jag antar att det rör sig om samma hund och inte att du passar olika hundar åt folk samtidigt..?

Jag har en katt.. men nu passar jag även en hund. Hundens ägare är bortrest och kommer hem i morgon. Min katt är hundvan och hennes hund är kattvan, MEN det funkar inte alls. Förutom att inredningen åker all världens väg är jag rädd att de skadar sig när de ryker ihop :crazy:

Nirak

Senast ändrad:

Varför är folk så misstänksamma att de söker bland ens inlägg sen veckor tillbaka för att få chansen att peta nån på näsan?
Det är inte samma hund! Passar dom inte samtidigt naturligvis. Det första citatet du la in är från förra veckan.
Den första hunden är en liten söt King charles spaniel. Funkade utmärkt tillsammans med katten
Denna som jag passat sen söndag är en australian shepherd. En helt annan hund alltså.

Nirak

Senast ändrad av en moderator:

Eftersom jag i helgen läst en tråd på hund, där allt går bra med en hund och bara några dagar efter läser om att det är katastrofernas katastrof, så är det klart att man undrar..

Inget märkligt med det tycker jag och inget att hetsa upp sig för enligt min mening.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka