J
jezzie-
Jag har i ca fyra månader nu, gett min sex åriga (stora) vallack mustang musli orginal. Det har funkat kanonbra, och han har hållt sig i fint hull. Jag började ge det av olika anledningar, men den största är att det ju är ett havrefritt foder (???), då min polle får trolltroll i huvudet då han får i sig minsta lilla havre. Men så för några dagar sedan så hade en stallkompis varit och köpt sig en fibergi bas, som det visade sig vara kort datum på, så hon sa att vi fick ta utav det så att det tog slut. Min mamma gav det som lite em-godis i några dagar, och så när jag skulle rida så var det trolltroll. Men det trodde jag endast berodde på en vila, pga hovböld, så jag tänkte inte mera på det. Men nu när det gått några dagar, och jag har ridit så är trolltrollet borta (fast han får fibergi som em-godis), och han har fått en helt annan inställning vid arbete. Han går fram (är ingen lat häst, men han är lite lat då det vankas seriöst arbete) utan att springa ifrån arbetet, och allt känns superbra.
Nu till frågan: Kan jag ge fibergi som em-godis/em-mat, och mustang musli de andra måltiderna (morgon-kväll), utan att han får för mycket utav ngt ämne som kan vara onyttigt?
Han står just nu på 1/2 kg mustang morgon,1/2 kg mustang kväll och 1/2 kg fibergi bas på em. (Jag har ett sånt där krafft mått och mäter i).
Nu har jag ju inte skrivit "innehållet" i de båda sorterna här, men ni som håller på med foder kanske redan vet vad det är i?
Annars så skriver jag ett nytt inlägg, med "innehållet" i de båda.
Tacksam för snabb hjälp, då jag tycker det funkar så bra just nu.
Min mamma kan räkna foderstater, men hon är inte hemma just nu, så nån här kanske kan hjälpa mig.
Nu till frågan: Kan jag ge fibergi som em-godis/em-mat, och mustang musli de andra måltiderna (morgon-kväll), utan att han får för mycket utav ngt ämne som kan vara onyttigt?
Han står just nu på 1/2 kg mustang morgon,1/2 kg mustang kväll och 1/2 kg fibergi bas på em. (Jag har ett sånt där krafft mått och mäter i).
Nu har jag ju inte skrivit "innehållet" i de båda sorterna här, men ni som håller på med foder kanske redan vet vad det är i?
Annars så skriver jag ett nytt inlägg, med "innehållet" i de båda.
Tacksam för snabb hjälp, då jag tycker det funkar så bra just nu.
Min mamma kan räkna foderstater, men hon är inte hemma just nu, så nån här kanske kan hjälpa mig.