Kan inte låta bli... helt sanslös!

CillaW

Trådstartare
Det här fick jag på facebook i dag.

"Dear Cilla Wyke
I am Mr. Theodoro Kuku a lawyer in Cotonou Benin Republic. Mr. Joerg Wyke, a gold merchant, who was my client died as a result of lung Bahuguna. Now I want to present you as the next of kin, to Mr. Joerg's Bank so that the money left behind by Mr. Joerg can be transfer to your account through my help. The money value of 7.5Million (Seven million five hundred thousand united states dollars) was deposited in a bank here by Mr. Joerg before his Death on 23 November 2008.
Please send me your email address through: (theodoro.kuku@hotmail.com) so that i can send more details to you.
Best regards,
Barr. Theodoro Kuku"

Min bror Jörgen hälsar att han mår alldeles utmärkt och att han har hämtat sig fint efter sin lungbahaguna.
Nice try, Kuku.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Det är helt skadat. Själv säljer jag en sadel och fick ett mejl från "James Moore" som vill förmedla sadeln till sin klient på Irland. Han vill skicka en check och sedan ska jag skicka tillbaka överskottet när jag dragit av för sadel + frakt. Typiskt scam..
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Det är helt skadat. Själv säljer jag en sadel och fick ett mejl från "James Moore" som vill förmedla sadeln till sin klient på Irland. Han vill skicka en check och sedan ska jag skicka tillbaka överskottet när jag dragit av för sadel + frakt. Typiskt scam..

Hihihi.... detta fick jag helt oprovocerat. Men hans namn, och nästan min brors namn.... och lungbahaguna!!! Googlar man på Bahaguna får man upp en indisk fredsaktivist i Gandhis anda.
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Hade nog tyckt det var lite läskigt om jag fick ett sådant meddelande med ett namn på en faktiskt släkting, även om jag vet att det är fejk.
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Det här fick jag på facebook i dag.

"Dear Cilla Wyke
I am Mr. Theodoro Kuku a lawyer in Cotonou Benin Republic. Mr. Joerg Wyke, a gold merchant, who was my client died as a result of lung Bahuguna. Now I want to present you as the next of kin, to Mr. Joerg's Bank so that the money left behind by Mr. Joerg can be transfer to your account through my help. The money value of 7.5Million (Seven million five hundred thousand united states dollars) was deposited in a bank here by Mr. Joerg before his Death on 23 November 2008.
Please send me your email address through: (theodoro.kuku@hotmail.com) so that i can send more details to you.
Best regards,
Barr. Theodoro Kuku"

Min bror Jörgen hälsar att han mår alldeles utmärkt och att han har hämtat sig fint efter sin lungbahaguna.
Nice try, Kuku.

Nu har de passerat en gräns i fräckhet,
när de börjar försöka blanda in ens släktingar, efter att de avlivats.
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

kl

och vi la ut annons på en begagnad säng igår. Raskt mailade en "Michael Paul" och ville köpa. Först trodde jag och sambon att det var en utbytesstudent som mailade, men efter ett antal ospecade frågor ("how long have you owned it? what is the price for it?") började det bli tal om shipping companies och kontonummer, och då var det rätt uppenbart scam.. Känns hyfsat orimligt att bemöda sig med att frakta en begagnad säng för 500:- till ett annat land :p

Jag blir dock alltid lite beklämd, att de finns betyder ju att det finns människor som går på det...
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Hur fräckt som helst. Och lungbahaguna av alla sjukdomar!
Det är väl den som är så gräslig att man hostar upp både lungor och stora dollarsedlar, i en mängd av ungefär cirkus 7.500.000, innan man slutligen trillar av stolen och dör i akut trycksvärteförgiftning..?
Jag har hört om den, och den är inte vacker.


Jag tycker för övrigt att en mailadress från @hotmail.com andas statliga myndigheter, eller kanske styrelserum på en bank. Det är inte omöjligt att vi har en kommande Nobelpristagare i Ekonomi att göra med.
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Oj, lungbahaguna ska ju dessutom vara ganska lätt att bota!

Upptäcker man det i tid så räcker det med att köra LCHF metoden!!
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Om jag kommer ihåg rätt betyder kuku fågel på swahili. Så lungbahaguna kanske är någon mystisk fågelinfluensa? :eek:
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Det här fick jag på facebook i dag.

"Dear Cilla Wyke
I am Mr. Theodoro Kuku a lawyer in Cotonou Benin Republic. Mr. Joerg Wyke, a gold merchant, who was my client died as a result of lung Bahuguna. Now I want to present you as the next of kin, to Mr. Joerg's Bank so that the money left behind by Mr. Joerg can be transfer to your account through my help. The money value of 7.5Million (Seven million five hundred thousand united states dollars) was deposited in a bank here by Mr. Joerg before his Death on 23 November 2008.
Please send me your email address through: (theodoro.kuku@hotmail.com) so that i can send more details to you.
Best regards,
Barr. Theodoro Kuku"

Min bror Jörgen hälsar att han mår alldeles utmärkt och att han har hämtat sig fint efter sin lungbahaguna.
Nice try, Kuku.

Men, men... det är väl din hittills okända kusin Joerg?! Nej, maila mr Kuku omedelbart för att få pengarna. Har pengarna suttit på banken sedan 2008 måste det ju vara bra mycket mer med tanke på räntan (SÄKERT ligger den på 0,00001%, det blir pengar det).


:D :p :rofl:
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Jag har fått ett dylikt brev på posten - alltså ett pappersbrev med tjusigt brevhuvud.
Där var brevskrivaren så klurig så han faktiskt skrev att han visste att jag inte var släkt med denne man med samma efternamn men att han tyckte det var synd att pengarna brann inne så vi kunde dela på dom 14 milj USD som nu fanns i hans vård.
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Läste en artikel nyligen om sånt här, där dom berättade om folk som faktiskt gått på "Nigeriabrev" och lagt ut ofantliga summor och sen, när dom insett att dom blivit lurade, försökt stämma nigerianska staten.
En gick t o m in på nigerianska konsultatet i sitt land och sköt konsuln :eek:

Värsta jag har sett är när vi sökte hund i våras och det var en ettårig labradorvalp på Blocket som skulle omplaceras pga att någons farfar hade gått bort. Jag skickade ett mejl och fick ett svar med fler bilder på valpen, men mejlet kändes mysko på något sätt och sen när jag kom till slutet så står det att valpen är i London och måste fraktas till Sverige och yada yada. Jag varnade Blocket och dom tog bort annonsen.

Jag menar, hur lågt kan man sjunka.....använda cute puppies för att försöka lura folk.....:yuck:
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Var det inte nån här på buke som fick nåt mail från någon överste som ville bo hos henne?
Också typisk scam, men hon körde på ett tag har jag för mig och vi andra fick ta del av breven :)
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Kl

Fick det här mailet från en partikamrats maila-adress häromdagen:

"Hej
Hur mår du, jag hoppas allt är bra?. Jag är så ledsen jag inte berätta om min resa till Storbritannien, det var brådskande och personliga. För närvarande kommer jag vara glad om jag kunde lita på dig och jag vill att denna fråga vara konfidentiella mellan du och jag eftersom jag inte vill att folk ska bli orolig om min situation.
Jag är just nu i London (UK) för företag, men jag har lite problem här. Det har varit en mycket sorglig och dåliga ögonblick för mig hit och den nuvarande skick jag hittade verkar mycket svårt för mig att förklara. Jag felplacerad min väska, var mobiltelefoner och andra värdesaker i det på min väg till hotellet jag bor. Jag skickar detta e-postmeddelande från staden bibliotek, jag var tvungen att spärra mitt konto och min bankkort omedelbart incidenten hände. Jag står inför en hård tid här eftersom jag inte har några pengar på mig att rensa mitt hotell bill och övriga kostnader. Vänligen Jag kommer att gilla dig att hjälpa mig med ett lån på 1450 pund eller något belopp som du skulle ha råd att sortera ut mitt hotell räkningar först och att få mig tillbaka hem
Jag har rapporterat fallet till ambassaden här och de går igenom de nödvändiga förfarandena men jag kommer att uppskatta oavsett vad du har råd att hjälpa mig med och jag ska återbetala dig pengarna så snart jag kommer tillbaka. Låt mig veta om du kunde hjälpa

Margareta"

Tycker det blir jäkligt olustigt, nu syns det tydligt att mailet är översatt på Google typ och just Margareta har inte jag sådan kontakt med men hade dem skrivit bara lite annorlunda och brevet varit från någon gammal barndomskompis så hade jag nog iaf funderat :o
 
Sv: Kan inte låta bli... helt sanslös!

Något liknande hände här. En äldre man fick ett sådant mejl från någon han kände ganska väl. Han gick till en tobaksaffär för att betala in pengarna men som tur var kände hon i affären personen som påstods vara i knipa och hon hade sett honom tidigare på dagen eller dagen före kanske det var, så hon lyckades avstyra överföringen! Så jäkla fräckt :mad:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
897
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 465
Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 754
Senast: Tonto
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp