Kan inte bestämma vad jag vill!

Maddi

Trådstartare
Jag vet inte vad jag vill. Låter otroligt konstigt men men...
Så här ligger det till, jag har ridit i många år men haft ett långt uppehåll. Nu har jag tagit upp ridningen igen och är medryttare i ett stall ett par mil hemifrån.
Jag är 30+ och känner att jag verkligen behöver skaffa mig ett "eget" liv utöver familjen. Pysslandet med hästarna får mig att må bra. Jag är långt ifrån en rutinerad ryttare och tänker hålla ridningen på motions och nöjesnivå.
Nu till problemet, jag känner att jag vill mer än att vara medryttare. Jag vill hitta den där speciella relationen till hästen. Jag vill kunna bestämma när jag ska rida och när jag bara vill pyssla och mysa i stallet utan att först ringa och kolla om det är ok att jag kommer.
Har hittat en gård med stora möjligheter men mycket jobb.
Där vi bor nu finns ett stall en kilometer bort.

Agh, ska man bo kvar här eller flytta, skaffa egen häst eller hitta foderhäst eller bara vara nöjd med läget som det är nu? Fasen vad svårt det är!
Vet att ingen kan bestämma detta åt mig men det är nog nyttigt att ventilera med någon så att man kan tänka klart :)
 
Sv: Kan inte bestämma vad jag vill!

Finns tiden och pengarna tycker jag att du ska köpa dig en häst. Börja kanske med en foderhäst för att verkligen se att tiden räcker
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 721
Senast: Mois
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: warg
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 757
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp