Kan hundar drömma mardrömmar?

cassiopeja

Trådstartare
Alltså det är ju ganska uppenbart emellanåt att dom drömmer intensivt, då borde dom ju också kunna drömma mardrömmar? Eller vad tror ni?

(Jag misstänker att min hund har drömt mardrömmar om mig, för han har helt plötsligt blivit jätterädd för mig varje morgon när vi vaknar, vägrar att sova i sin bädd brevid sängen på den sidan där jag ligger, och springer och gömmer sig med svansen mellan benen när jag kliver upp... :D - Det går över efter en stund när jag har gått upp och klätt på mig och käkat frukost... Eller tycker han kanske bara att jag ser skräckinjagande ut naken?... :rofl: )

Sv: Kan hundar drömma mardrömmar?

Det är väl självklart att dom drömmer mardrömmar. Alltså jag tror juh inte att dom har lika livlig fantasi som vi så det är nog mer "jordnära" mardrömmar än vad vi kan ha. men varför skulle inte dom kunna drömma något hemskt? jag menar så mycket hjärnspöken som en del hundar har så måste dom juh kunna drömma om alla otäcka saker som dom tror ska äta upp dom.. Haha tror att mammas hunds mardrömmar mest består av mina hästar dock :angel:

Det tror jag säkert att dom kan! Eller e du så vild naken!:angel::rofl::rofl:

Haha! :rofl: Du får nog lugna dig med dina nakenaktiviteter! :D

Min mammas kompis berättade om när deras golden valp kom till familjen. Hennes man, som valpen direkt blev väldigt fäst vid, hade sovit på en madrass med valpen första natten och dagen efter hade valpen varit livrädd för honom! Sedan insåg dom att det berodde på att han snarkat så högt att valpen blivit rädd! Stackars lilla valp, haha! :rofl:

Mina hundar drömmer som vanligt, lite voffande å sparkande med benen.
Men labben kan ibland börja yla, han låter helt upprörd i sömnen.
Stackarn å man undrar ju vad som är så hemskt.

Alltså det är ju ganska uppenbart emellanåt att dom drömmer intensivt, då borde dom ju också kunna drömma mardrömmar? Eller vad tror ni?

(Jag misstänker att min hund har drömt mardrömmar om mig, för han har helt plötsligt blivit jätterädd för mig varje morgon när vi vaknar, vägrar att sova i sin bädd brevid sängen på den sidan där jag ligger, och springer och gömmer sig med svansen mellan benen när jag kliver upp... :D - Det går över efter en stund när jag har gått upp och klätt på mig och käkat frukost... Eller tycker han kanske bara att jag ser skräckinjagande ut naken?... :rofl: )

Det måste finnas en orsak till varför han reagerar på dig som han gör. Du kanske är en sömngångare som passar på att spöa hunden under natten?

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 952
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 300
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·
L
Övr. Hund Att hundar drömmer har nog dom flesta hundägare märkt, men kan hundar drömma mardrömmar? Eya lever om väldigt mycket när hon sover...
Svar
14
· Visningar
2 627
Senast: liten82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka