squarepants
Trådstartare
tja, frågan är som rubriken. kanske lite halvkorkad men jag blev fett orolig för några dagar sedan när min häst reste sig i stallet och tjongade i en takbjälke med en VÄDLIG kraft. det smällde i hela stallet
han fick ett pälslöst jack precis över ögat och när jag gick med honom precis efter så vinglade han lätt några steg och skakade väldigt mycket på huvudet, såg allmänt besvärad ut. jag struntade i att rida den dagen eftersom han skakade så mycket på huvudet och vinglade precis i början.
han har sedan dess (fyra dagar) varit lite latare än vanligt när jag rider och inte riktigt lika på för att jobba. idag var han piggare än i förrgår, men inte som vanligt.
jag har inte ändrat foder eller något, och han ömmar ingenstans.
kan det vara hjärnskakning eller något sådant?
att han vinglade precis efter kan ju lika gärna vara chocken, men att han varit latare än vanligt oroar mig.
ska jag ta det lugnt med ridningen tills han blivit "sig själv" igen?
/hanna - halvorolig för sin ädla springare.
han fick ett pälslöst jack precis över ögat och när jag gick med honom precis efter så vinglade han lätt några steg och skakade väldigt mycket på huvudet, såg allmänt besvärad ut. jag struntade i att rida den dagen eftersom han skakade så mycket på huvudet och vinglade precis i början.
han har sedan dess (fyra dagar) varit lite latare än vanligt när jag rider och inte riktigt lika på för att jobba. idag var han piggare än i förrgår, men inte som vanligt.
jag har inte ändrat foder eller något, och han ömmar ingenstans.
kan det vara hjärnskakning eller något sådant?
att han vinglade precis efter kan ju lika gärna vara chocken, men att han varit latare än vanligt oroar mig.
ska jag ta det lugnt med ridningen tills han blivit "sig själv" igen?
/hanna - halvorolig för sin ädla springare.