Kan han aldrig ha slideskor?

Sv: Kan han aldrig ha slideskor?

Ställa du upp i western? har aldrig sett dig.
Yo, Morgans funker bra i storsätt allt, I grew up with Ranch Morgans.
Det var mycket Morgan Blood i Quarter Haster för i tiden
Arizona

Ja, vi har tävlat lite i lokala tävlingar här nere i söder, pleasure och riding. Hon är bara 4½ och dräktig nu men sen är tanken att hon ska tävlas främst i reining. Modern har gamla hederliga Western Working-linjer, har tävlat i reining och morfar är Cutting-champion, likaså morfarsfar. *slut på trådkap*

Ja ha, den är Lipit linja.
Är den efter Rain Storm Shadow?
Arizona

P1010788.jpg

Testade hur man lägger in foton! Tog givetvis fel foto i inlägget ovanför hahaha, men nu vet jag hur man gör... :)

Bild584.jpg

Från sidan...

Bild301.jpg

Snett framifrån...
Dock är han inte fullt musklad här, det var ett år sen...

AAJ.jpg

Lite bättre foto avseende musklerna, taget för... hm... 4-5månader sen.

Vad trevligt, vi har samma tränare. :D ;) För övrigt fattar jag inte vad din hovis snackar om, din häst ser jättetrevlig ut. Inte alls typisk "spetig arab" såsom jag tänker kan ha problem i jobbet..

A.J lär ju veta om din häst är redo för plates eller ej. Byt hovslagare?

Fin häst btw. b_s häst också!

Tackar, det värmer att ni quarter/paintfolk tycker det, vi känner ju oss lite som outsiders ibland. ;):D

Du vet jag började som arabmänniska och kommer så alltid att vara i mitt hjärta...bara det att det delas av lite andra raser nu också :D (får plats mycket häst i mitt hjärta!)
Morgan har jag inte så mkt erfarenhet av men jag har haft några elever med morgans, kanontrevliga! Och dom kan stoppa också :D

Ha, så vilka fördomar jag hade då... (Nej men tog för givet med tanke på din bild..)

Det är bra att du säger det för jag tror att de som du haft som elever inte ens var av western-linjer. Så då borde ju min (som då är genomavlad för det) kunna det med sen när jag lärt mig ordentligt hur man gör.. ;)

Vad trevligt, vi har samma tränare. :D ;) För övrigt fattar jag inte vad din hovis snackar om, din häst ser jättetrevlig ut. Inte alls typisk "spetig arab" såsom jag tänker kan ha problem i jobbet..

Nejmen, vad roligt! Då kanske vi ses på Tobo i framtiden! :bump: Kul att du tycker om honom (min häst)! Din ser väldigt fin ut med! Hur gammal?

Jag brukar passa på när han är här nere, men skulle hemskt gärna åka upp på helgclinic och dyl. Tackar, hon är född 2004 och översta bilden är från i år. På den nedersta hade hon nyss kommit, 2,5 år gammal. Hon är dräktig nu och jag går här och funderar på om jag ska betäcka om eller inte. Har börjat läsa och då är det praktiskt med dräktiga ston :angel: men vill ju gärna utbilda vidare...

A.J lär ju veta om din häst är redo för plates eller ej. Byt hovslagare?

Fin häst btw. b_s häst också!

Ja precis, jag litar ju på A.J's omdöme! (I synnerhet mer än min hovslagares...) Så när han säger att han är redo så kommer jag givetvis lita på det.
Min hovslagare skodde igår, jag tog upp det med slideskor igen och sa lite på prov "det blir ju synd att byta hovslagare sen eftersom du är emot plates..." för att se hur han skulle reagera. Varpå han sa direkt "Åh, det är klart jag skor med slideskor på honom när du vill det! Det är inga problem för honom att ha."
Ehh...
Ja, vad ska man säga... Ganska oseriöst i mitt tycke att ändra kappan efter vinden. Det gav mig nästan mer vatten på min kvarn att tvivla på hans teorier om slideskor... konstigt att säga emot sig själv sådär.

Jag brukar passa på när han är här nere, men skulle hemskt gärna åka upp på helgclinic och dyl. Tackar, hon är född 2004 och översta bilden är från i år. På den nedersta hade hon nyss kommit, 2,5 år gammal. Hon är dräktig nu och jag går här och funderar på om jag ska betäcka om eller inte. Har börjat läsa och då är det praktiskt med dräktiga ston :angel: men vill ju gärna utbilda vidare...

Aha, var finns ni då? Ja om jag vore du skulle jag nog göra ett litet uppehåll i dräktigheterna, utbilda henne under kanske ett halvår-år, och sen betäcka om. Men det förutsätter ju givetvis att du har tid, som du skriver så är det ju praktiskt om hon går dräktig när du ändå ska plugga...

15 min från Bökeberg, så himla bra! :D Älskar att rida runt i det ridhuset, man känner sig aldrig klaustrofobisk om vi säger så. Jag rider henne under tiden nu, hon är i 6e månaden, och tänker fortsätta rida och utbilda fram tills hon säger stopp, nu pallar jag inte mer. Så utbildningsmässigt ligger vi rätt bra på det, vi har nyss introducerats till stång av AJ men är ju lite svårt att komma ut och tävla när hon har föl vid sidan... ;) Så egentligen är det tävla jag vill ut och göra också. Men som sagt, praktiskt att skylla på dräktighet vid tentaplugg osv...

Ja precis, jag litar ju på A.J's omdöme! (I synnerhet mer än min hovslagares...) Så när han säger att han är redo så kommer jag givetvis lita på det.
Min hovslagare skodde igår, jag tog upp det med slideskor igen och sa lite på prov "det blir ju synd att byta hovslagare sen eftersom du är emot plates..." för att se hur han skulle reagera. Varpå han sa direkt "Åh, det är klart jag skor med slideskor på honom när du vill det! Det är inga problem för honom att ha."
Ehh...
Ja, vad ska man säga... Ganska oseriöst i mitt tycke att ändra kappan efter vinden. Det gav mig nästan mer vatten på min kvarn att tvivla på hans teorier om slideskor... konstigt att säga emot sig själv sådär.

Byt hovslagare? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• reservdelar till klösträd
  • Uppdateringstråd 30
  • Väska/väst/annat?

Hästrelaterat

Tillbaka