Kan Flexijoint ge magproblem?

Glimm

Trådstartare
Är det någon som råkat ut för att hästen fått kolik eller magproblem av Flexijoint?
Min häst har ätit Butta en längre tid och var fin i magen hela tiden han medicinerades, fick ett magstabiliserande medel under tiden som jag fortsatte med efter behandlingen också.
Efter avslutad behandling började jag ge Flexijoint eftersom hans problem är kroniskt så ville jag ge något som kanske lindrar och förhindrar att han blir sämre på sikt.
6 dagar senare får han ett våldsamt kolikanfall, veterinär ute, slangning och kramplösande.
Jag tror ju det var Buttan som orsakade koliken men nu vågar jag ändå inte börja med Flexijointen igen.
Ringde återförsäljaren och de hade aldrig hört talas om magproblem av medlet.
Har ni som använder medlet märkt något på hästarnas mage?

Liknande trådar

Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 728
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 963
Senast: Egonson_
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 891
Hästvård Jag vet att det finns en hel massa trådar om lösa magar o kolik, men ingen passar precis in på min situation så jag postar en ny och...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama