Shaggy
Trådstartare
Min häst som är trevllig och go under vår, sommar och tidig höst blir ett monster någongång i mitten på september. Om man umgås med henne dagtid så är hon ungefär som sommartid men träffar man henne på kvällen så är det huggande tänder och lyfta bakfötter som gäller. Hon är dessutom mycket labil i psyket nu och kan vara kelen och go ena sekunden för att förvandlas till en eldsprutande drake på 0,1s. Om jag håller mig en bit ifrån henne så blir hon sur för att matte inte håller på med henne. Jag tror inte att ilskan beror på ändrade rutiner eftersom vi har exakt samma rutiner nu som i sommras, hon har dessutom precis samma hagkompisar (som hon trivs med). I hagen har hon fri tillgång till hö och inne står hon på halm så hon har alltid nåt att tugga på.
Det här med maten är också en skillnad mot tidigare hon tuggar ungefär dubbelt så fort nu som hon gjorde i sommras (i samma hastighet som förra vintern) och verkligen trycker in maten i munnen.
Så jag börjar fundera på om en häst kan bli så här personlighetsförändrad pga mörker
Det här med maten är också en skillnad mot tidigare hon tuggar ungefär dubbelt så fort nu som hon gjorde i sommras (i samma hastighet som förra vintern) och verkligen trycker in maten i munnen.
Så jag börjar fundera på om en häst kan bli så här personlighetsförändrad pga mörker