purity_666
Trådstartare
Jag har märkt att min sadel känns lite "framtung". Jag har ridit med fårskinnspadd hela vintern och då har sadeln legat bra. Nu började den bli lite vid så jag bytt järn i den till det smalare, sadeln är en wintec. Jag plockade då också bort padden. Sadeln ligger bra vid manken, det är gott om mellanrum för ryggraden och den ligger bra vid sidan av manken. Dock tycker jag att den känns lite framtung liksom.
Visst kan jag lägga på fårskinnspadden igen men hästen svettas som en galning i värmen så jag undviker det helst. Sadeln lättar lite bak när jag inte sitter i sadeln men ligger still under ridning. Så, jag funderade på att prova om en frontriser i gel kanske hjälper? Vad tror ni? Kan man lägga den mellan sadel och schabrak? Jag tror att en storlek mindre på koppjärnet blir lite trångt åt hästen.
Inte världens bästa bilder men såhär ser det ut
Visst kan jag lägga på fårskinnspadden igen men hästen svettas som en galning i värmen så jag undviker det helst. Sadeln lättar lite bak när jag inte sitter i sadeln men ligger still under ridning. Så, jag funderade på att prova om en frontriser i gel kanske hjälper? Vad tror ni? Kan man lägga den mellan sadel och schabrak? Jag tror att en storlek mindre på koppjärnet blir lite trångt åt hästen.
Inte världens bästa bilder men såhär ser det ut