Kan detta vara fölning på gång?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare neywaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 975
Status
Stängd för vidare inlägg.

neywaz

Trådstartare
Mitt ena sto har bara fått ett föl tidigare, och då satte hon inget juver alls förrän fölet var ute. Inte heller några vaxproppar. Då gick hon också tre veckor över tiden. Hon är denna gång, med föl nummer två, beräknad till 24-26e april, men igår morse så svullnade hennes juver upp lite (det var helt "platt" innan) och man kunde klämma ut lite vätska som också hängde sig kvar i tutten. Är det normalt, kan det vara två veckor kvar tills hon ska föla eller tror ni den kommer snart?

Bild= http://www.arabianteam.se/bilder/hastar/Noora/juver.jpg

Ni som kan.... ska jag bo i stallet nu inatt (var där igår natt med men hon såg oskyldig ut hela natten) eller tror ni det tar ett tag till?

tacksam för svar till en nervös matte! :D

Sv: Kan detta vara fölning på gång?

ta detta i tråden som heter "I väntans tider", där samlar vi alla såna funderingar, så slipper vi trettioelva likadana...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 821
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 568
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 118
Senast: __sofia__
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 229
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka