Kan det vara så konstigt??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 016
L

Lozzan

Var på Ullared igår. Dom har ju flyttat hästavdelningen fast jag tycker faktiskt att det blev rätt fåligt. Fast det fanns inte så jättemycket kul men jag hittade iallafall ett jättegulligt fleecetäcke. Ville köpa ett i rosalila med men det fanns inte kvar i storlek 105 :cry: så det blev et gråblått.
Jag kollade hur stor bogen var i skillnad mot ett av mina 95 täcken och såg at det som tur var va lite mindre i bogen än det (för 95täcket är rätt stort i bogen). Men när jag mätte täcket med måttband var det nästan 120 cm långt!!! :eek: :eek: Det låg ju i en "påse" i affären och jag tog ju inte ut och tittade på det. Kan det verkligen va så stor skillnat på 15 cm i storleken?? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan det vara så konstigt??

Vad tråkigt. :(
Hoppas jag hittar något där i alla fall som jag vill ha. Ska dit på torsdag med syrran.
Men på onsdag ska jag till Börjes med mamma och pappa också så jag kommer nog handla det mesta som jag ska ha, där. Ska dock köpa fleecefodrade ridbyxor om dom har det - såg du om de hade det inne? Kanske nåt mer jag får se, blir väll en del vinterkläder; långkalsonger, mössa och vantar, halsduk både att ha i stallet och "annars". Så att man är ordentligt utrustad tills i vintern. Kanske någon vinterjacka också om jag inte hittat någon på Börjes eller Henrikssons, för jag ska till båda affärerna.

Och vad hade det för något mer inne?

Har du långt till butiken antar jag att det är svårt att byta varan du köpte.
Men du kan åtminstone maila eller ringa och klaga, i värsta fall får du väll helt enkelt försöka sälja täcket du hade köpt för inköpspriset el. liknande.

Nu var det ioförsig ett tag sedan jag var på Gekås, men jag kan lämna en rappot när jag varit där, alltså efter torsdagen. Dock så när jag har varit där, de två-tre gångerna
jag varit där så har de alltid haft ordenltigt med ridbyxor i vuxen storlek i alla fall.
De brukar ha från märket Copperfield. Både tygskodda och helskodda i div. färger.
När jag har varit där så har dom tagit 150:-/tygskodda (tror jag det var) och 300:- för helskodda. Då har det funnits en massa färger att välja på, även flera olika rutiga.
Tycker att dom byxorna är helt ok för det priset!

Mina första som jag köpte där, var ett par tygskodda. Tyvärr så gick knappen på byxorna sönder men i övrigt så höll de bra. Det andra paret har jag haft ca 3 mån nu, dessa är helskodda och de är fortfarande hela och fina.

Dock så är de stora i storlekarna, så var noga med att Pröva byxorna först.
Sedan töjer de sig dessutom en aning sedan, så du får nog ta en eller ev. till och med två storlekar mindre än vad du har i normala fall.

De hade även ett par ridbyxor från Roping Country Wear när jag var inne i sist.
Minns inte vad dessa kostade, men det var nog runt 150-300:- på dessa med.
Dock så var det mer udda storlekar, och lite mer unika färger på dessa ridbyxor.
Men jag kan rekommendra dessa ridbyxor. Har och har haft marinblå, cremefärgade och gråa ridbyxor från RCW. De sistnämda var med gubbveck, och samtliga var tygskodda (så jag vet inte hur skoningen är) men de har varit otroligt sköna.
De mest prisvärda ridbyxorna jag stött på om du frågar mig. Trivs ännu bättre med dessa än med copperfieldbyxorna eftersom jag tycker att de sitter något bättre på mig samt är ännu skönare! Dock så är de också aningens stora, så man behöver åtminstone ta en storlek mindre på dom än vad man har i normala fall. Det är också bra om de sitter något tight när du prövar dom, eftersom dom töjer sig en aningens aning också...

Tack! Funderar på att åka dit, enbart för att köpa några par ridbyxor. Känns ovärt att köpa det på Hööks för 500 spänn när man lika gärna kan ta en tripp ner dit, och köpa lika bra och kanske några mer på samma pris =D

Min mamma var där och köpte med sej ett par tygskodda ridbyxor med hem, copperfield. de har funkat utmärkt, och de är nästan de skönaste jag haft=)

var i ullared i onsdags och skulle inhandlat regntäcket med halv hals fanns dock alla stl utom 145 som jag skulle ha, lite surt så jag fick köpa ett annat utan hals

tur att man bor nära ge-kås med tanke på att man har en täckesmarodör till häst.

skulle även köpt det rutiga våfflade täcket men det hitta jag itne över huvudtaget så det stunta jag i.

då var vi minst tre som var där i onsdag=)

när var du där?? jag var där mellan nio och elva sen stack jag in på skoboo till pojkvännen istället :p

Liknande trådar

Utrustning Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i... 2
Svar
33
· Visningar
6 636
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka