Kan det inte bara få bli bra

Jag såg idag att Sven Melander har dött. Han var yngre än vad min mamma är. Och det får mig att tänka att även min mamma kan gå bort. Jag skulle så gärna vilja ha en fungerande relation med henne igen. Det har gått över fem år sedan sist. Så jag har gråtit en skvätt över det idag.

Min familj har också varit där. Den enda lösningen är att man kontaktar varandra och startar om. Inte hänger kvar i det gamla, inte tar upp något därifrån. Det handlar inte om att förneka eller "glömma" utan att ta nytt avstamp här och nu. Skriv ett vykort till din mamma, fråga hur det är och skriv något "allmänt", inte om något från förr. Som en nystart.

Min familj har också varit där. Den enda lösningen är att man kontaktar varandra och startar om. Inte hänger kvar i det gamla, inte tar upp något därifrån. Det handlar inte om att förneka eller "glömma" utan att ta nytt avstamp här och nu. Skriv ett vykort till din mamma, fråga hur det är och skriv något "allmänt", inte om något från förr. Som en nystart.
Haken är att jag är rädd. Jag är rädd för att saker och ting kommer att upprepa sig och att det kommer att skada mig igen.

Jag behöver garantier för att inte bli skadad igen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 061
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 144
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar