Kampleksak med resår, wtf?

Jag har också ett par leksaker med expander och visst blir det en liten "rekyl" om jag släpper/tappar greppet när hundarna kampar som mest men jag har nog inte upplevt att det blivit nån direkt smäll som de fått... lite kanske men inte mer än att hundarna mest ser lite förvånad ut. ;) Misstänker att mina expanders är lite "mjukare" än den du fått tag på...

Jag ser en massa såna hos agilitybekantskaperna. Tror de har dem som avståndsbelöning: Hunden plockar upp grejen på marken, springer till föraren och kampar och släpper på kommando. Typ. Tror jag. Förstår inte heller ;)
Just så använder vi dem. Min hund släpper på "ska vi byta?" och byter då mot godis.

Har 3 olika. en med lång resår och 2 med kort resår och ingen gör så?? min pudelmix på 18 kg kampar med liv och lust och hänger i luften och aldrig att den daskat till honom.

Jag (och hundarna) älskar vår kampis som är typ likadan :love:
Inte får dem den i ansiktet? :confused: De kampar ganska hårt, men den har aldrig snärtat till när jag släppt.. Kanske är det mjukare expander på min? Från Tugh-e-nough eller hur det nu stavas. Har med en gummiboll längst ut så den flyger en bit när man kastar den.

Jag använder med expanderleksak till min klump och den snärtar inte i ansiktet, beror kanske på märket? Jag tycker den är bra för det blir lite skonsammare för oss båda, hon gillar bara dragleken, släpper man är ju leksaken döööd och tråkig.

Jag (och hundarna) älskar vår kampis som är typ likadan :love:
Inte får dem den i ansiktet? :confused: De kampar ganska hårt, men den har aldrig snärtat till när jag släppt.. Kanske är det mjukare expander på min? Från Tugh-e-nough eller hur det nu stavas. Har med en gummiboll längst ut så den flyger en bit när man kastar den.

Då är det ju samma märke som jag har... Fast jag har ingen boll på min. Jag fattar inte! Jag lovar att jag inte inbillar mig, förutom att även andra sett det hända så har jag själv kollat på träningsfilmerna om det verkligen var så illa som det verkade där och då - och det var värre! Vilken klatch! det blir alltså. O_o

Det är ett mysterium, jag måste ha något slags speciell talang. :laugh:

Då är det ju samma märke som jag har... Fast jag har ingen boll på min. Jag fattar inte! Jag lovar att jag inte inbillar mig, förutom att även andra sett det hända så har jag själv kollat på träningsfilmerna om det verkligen var så illa som det verkade där och då - och det var värre! Vilken klatch! det blir alltså. O_o

Det är ett mysterium, jag måste ha något slags speciell talang. :laugh:

Kanske är det för att han är såpass mycket större och liksom blir i en annan vinkel när du släpper handtaget?
För mitt handtag kanske snärtar till, fast nedåt, framför hundarna, i luften liksom :p

Stackars Monster!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka