Kamera hjälp

Rotterö

Trådstartare
Skall byta kamera
Jag vill ha en bra , lätt smidig
bra zooom, även film möjlighet,

i dag har jag en Minolta z 3 med zoom och en Pentaxt T10

snälla ge mig bra tipps
 
Sv: Kamera hjälp

Det finns nog hur många som helst... Vad hade du tänkt dig för prisklass?

Jag har en Nikon S8100 som "fick-kamera", som jag är väldigt nöjd med. Det är inte den allra minsta kameran, men den har 10x optisk zoom, filmar i full HD, tycker den tar upp ljudet bra vid filmning, och presterar riktigt bra bilder i de flesta förhållanden.
 
Sv: Kamera hjälp

Det finns nog hur många som helst... Vad hade du tänkt dig för prisklass?

Jag har en Nikon S8100 som "fick-kamera", som jag är väldigt nöjd med. Det är inte den allra minsta kameran, men den har 10x optisk zoom, filmar i full HD, tycker den tar upp ljudet bra vid filmning, och presterar riktigt bra bilder i de flesta förhållanden.


Inte för dyr. 5000 kanske
 
Sv: Kamera hjälp

För de pengarna kan du välja och vraka! Nikon-kameran som jag tipsade om kostade 2400 när jag köpte den för någon månad sedan, och jag är som sagt riktigt nöjd.
Det bästa är ju om du har möjlighet att prova lite kameror på någon affär, så att du får en kamera som känns bra i handen.
Och tänk igenom vad som är viktigt för dig, förutom att den ska ha bra zoom och bra filmning? Vill du till exempel att den ska gå att använda med vanliga AA-batterier eller ska den ha ett eget kamerabatteri, ska den gå att ställa in manuellt som en systemkamera eller vill du ha en "sikta och klicka", ska den tåla vatten osv?
Ett tips är att kika på Cyberphoto.se, där kan man filtera ut kameror efter egenskaper plus att de ofta har testat grejerna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: malumbub
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
550
Senast: seahawk
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp