Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LitenIsa skrev:Nu har den hemska vintern börjat med fruset vatten i vattenhinkarna osv. Hur löser ni med kallstall detta med vatten på vintern?
Finns det någon miraklekur så att det inte fryser lika lätt?
LitenIsa skrev:det där med upphängda hinkar har inte jag tänkt på. Skakolla det redan ikväll om det går att hänga upp dem.
Sen har jag hört att om man isolerar med frigolit, var tydligen någon som gjort det till sina får, så fryser inte vattnet lika fort. Någon som provat frigolitvarianten?
Alexandra_W skrev:*UPPHÄNGDA hinkar. Fryser långsammare än hinkar på golvet/bädden, ÄVEN om de som står är inpackade i halm eller så.
Ja, och det funkade riktigt bra hos mig . Jag hade ca 10 cm frigolit under hinkarna och kanske häften på sidorna. Hörnen fyllde jag med spån. På kvällen fyllde jag med varmt (inte hett) vatten och det frös inte alls under natten.LitenIsa skrev:Någon som provat frigolitvarianten?
guldmane skrev:Jag upplever det helt tvärtom. Upphängda hinkar fryser direkt medans de som står på golvet ingosade med halm håller sig längre. Nu har vi trägolv vilket jag tror gör väldigt mycket.