Du tänker alltså att jag bara läser bra forskningsartiklar? Att jag direkt förstår alla artiklar och aldrig gör misstag? Att jag aldrig har fått höra, nämen hallå, den där källan var ju pissdålig?
Då tror du i så fall fel. Skillnaden är att jag inte blir grinig när någon påpekar att källan ÄR dålig. Jag kollar om jag kan hålla med, eller om jag tycker att personen har fel. Oftast har personen rätt och jag har missat något, läst slarvigt eller inte tänkt på någon specifik punkt osv. Och ibland har jag bara varit jävligt kort i huvudet. Sånt händer liksom.
Jo då, det finns gott om populärvetenskapliga sammanfattningar som gör ett riktigt bra jobb. Visst har de inte samma typ av källhänvisning som en vetenskaplig artikel, men det är heller inte deras syfte.
Du verkar också tro att jag har superbra betyg eller nåt? Det kunde inte vara längre ifrån sanningen. Jag gick ut med 8 IG från gymnasiet. Mycket sämre betyg kan man liksom inte ha. Men det finns massor kurser som man bara behöver ha grundläggande behörighet på, och som tar in väldigt många elever och därmed har väldigt låga intagspoäng. Jag själv fick studera gymnasiekurser under ett helt år innan jag var behörig till min utbildning.
Det känns som att du tolkar in massor som inte står i min text. Jag menar absolut inte att trycka ner någon, jag har inte sagt att
@Habina är dålig eller något liknande överhuvudtaget. Jag har kommenterat källan. Källan i sig säger ju noll och inget om hur
@Habina är som person eller egenskaperna hos hen eller nånting överhuvudtaget. Det handlar alltså absolut inget om vem som la ut den.
Jag har absolut inte sagt till någon att hålla käft. Tvärtom så välkomnar jag absolut diskussion. Men ska man dra upp saker som går helt emot vad "alla gör", vad nuvarande forskning säger, osv osv så behöver man ha en vettig källa. Är det verkligen så konstigt tycker du? Det är en helt ärlig fråga.
Eller tycker du på riktigt att det är att trycka till någon för att man säger att en källa inte är bra? Det är ju inte Habina som har skrivit artikeln (antar jag nu).
Eller tycker du att jag helt enkelt inte ska få diskutera bara för att jag har mer utbildning? Eller vad tänker du är en bra lösning på detta?
Jag förstår liksom inte vad du vill riktigt?