kallblods utställning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

hej!
kan man ställa ut nordsvenska föl-04, 1 åringar och 2 åringar eller måste man vänta tills hingsten blir 3år?

Du kan ju åka till premieringen och visa moder och föl, och då få en bedömning på fölet också.
Vet inte om det är en treskalig skala då och maxpoängen är 30 p.
Vet också att i vissa län åker det det runt premieringsfolk och gör fölmönstring på plats.
Kolla på www.svehast.se
Eller ta konstakt med avelsföreningen för nordsvenska hästen

Det är klart att man kan ställa ut dem precis som Cilvia skrev.
Kontaktinformation om premieringarna är det Svenska Hästavelsförbundet som tillhandahåller. Finns på deras hemsida.

Om du är intresserad så är det premiering nu på fredag (23/7) i Önnestad utanför Kristianstad. Där brukar det visas ett tjugotal nordsvenskar varje år.

---------------
nordsvensk.rules.it
http://hem.passagen.se/carmona

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 771
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka