Kall fredag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinki var ensam i hagen när jag kom hem strax efter fyra. Med ett gnägg kom hon springande fram till grinden när jag klev fram från carportens öppning. Skyndade mig in och bytte till ridklader. Tinki stod kvar och väntade vid grinden, så vi travade in från hagen till stallet och sadelade på utan att borsta. Tinki gnäggade och fick skritta åt det håll hon ville. Det blev höger och vi hann skritta fram och tillbaka samt förbi stallet varsin gång innan vi slutligen gick in på en stickväg för att leta efeter Indra. Stannade till och lyssnade för tredje gången. Nu hörde vi hovar! Vände och travade på för att seIndra skritta hem längs med byvägen. Galopp och så var vi ifatt för att skritta gemensamt hem. En mycket nöjd tinker gick jämte, frustandes och mycket nöjd över att hon också fick komma ut. Matte är ju fortfarande nervös över näsblod och vägar inte göra några ansträngande övningar och bli för kall, så väl hemma i stallet försöker hon inte böja sig nedåt. Det gick bra, ingen näsblod ännu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 325
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 726
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 045
Senast: Nahar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När nu äntligen jag och Tinkern får hoppträna, naturligtvis blir det halv storm och regn med hagel. Så mycket att vi tillslut red och...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: indra2012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera
  • Ponny med springmask