M

Morningstar

var hittar jag kalk till hästen?
jag har letat på både börjes, lantmännen, hööks...var sjutton hittar jag det???
hon som hade honom innan gav ju honom det så bäst att följa matrutinerna...

vart köper ni erat kalk?

Sv: kalk

Eclipse biofarmab (samma som gör kyllera) har en produkt som heter foderkrita, vilket är kalk. Brukar finnas i vanliga ridsport affärer.

I vanliga foderbutiker finns det.

hon som hade honom innan gav ju honom det så bäst att följa matrutinerna...

Vad byggde de rutinerna på? Äter hästen samma foder nu som hos den förra "ägaren" (eller hur förhållandena nu är...;) ) Du kanske inte behöver jaga efter kalk alls?

I vanliga foderbutiker finns det.

Vad byggde de rutinerna på? Äter hästen samma foder nu som hos den förra "ägaren" (eller hur förhållandena nu är...;) ) Du kanske inte behöver jaga efter kalk alls?

nej de är ju det jag inte vet.

pållen är en 18 årig valack.
får till frulle 4kg bra hö
½kg kraft groov
3 dl betfor
vitlök och olja

middag
3kg hö

kväll
3-4kg hö
½ kg groov
kalk

behöver han verkligen allt detta??
kan jag byta till grund i stället för grov?
han går bara som skogsmulle...ingen hårdträning...

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka