Kal på magen..

W

Wildty

Min lilla honkatt har blivit kal på "tuttarna". Det har kommit pö om pö, det ser ut som hon är rakad. Hon har inte tappat håret, det är som att det blivit klippt.. :confused: Någon som har nån aning??

Sv: Kal på magen..

Hon kan inte vara dräktig? Annars bör du nog hålla koll, det blir stubbat om dom slickar sig mycket. Att slicka sig blir lätt en ovana som kan sluta i sår efter tungan.

Så är det säkert att hon inte blivit dräktig, så titta på henne så hon inte tvättar sig för mycket runt där.

Tack för ditt svar!
Nej, hon är inte dräktig, kastrerad innekatt. Jag har inte tänkt på om hon slickar sig mycket, ska kolla extra noga. Vad kan slickningen bero på?

Hon slickar sig med all säkerhet bort håret.Anledningen kan vara
att hon har tråkigt helt enkelt.
Min hankatt slickade av sig allt hår på magen och insidan av
benen på vinterhalvåret.Jag tror att det kan bero på att han
inte kunde gå ut och in som han ville då.På sommaren har jag alltid ett fönster öppet. Nu har vi satt in en kattlucka och problemet är
borta.
Det kan vara svårt att komma på vad orsaken kan vara att de
slickar av sig håren.Man får försöka ha en massa fantasi och
försöka tänka som en katt.
Det är iallafall inget farligt, det ser bara väldigt tråkigt ut.
Hoppas att det fixar sig för er.

Tack så mycket för era svar!:bow:
Man blir så orolig och börjar tänka på värsta scenariot (cancer). Ska fråga en vet. för säkerhets skull.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 916
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur